Inlägg från: Tingeling82 |Visa alla inlägg
  • Tingeling82

Gastric Bypass (GBP)

Hej allihopa, känner att jag hör hemma här. Går för tillfället på viktträffar för en GBP, och kommer förhoppningsvis bli opererad efter sommaren Kul att jag hittade den här sidan.

• Tingeling82

På Sundsvalls sjukhus är det så att man går på tre träffar efter man har träffat läkaren första gången. Träff 1 är man en liten grupp på ca 5 pers som pratar med en dietist om hur matvanorna kommer se ut strax innan och efter op.

Träff 2 är men i en stor grupp där man också träffar disteist och får träffa en som blivit opererad och får ställa frågor till. Det var mycket bra

Träff tre har jag inte varit på än men där ska det vara med en psykolog och sjukgymnast.

Två veckor innan du opereras ska man dricka nutrilett eller en annan dryck som jag inte kommer ihåg namnet på för att levern ska dra ihop sig för att kunna göra en titthåls op, för annars kanske man måste bli snittat om levern är för stor.

Snurrig beskrivning, men fråga om det du undrar

• Tingeling82

Nej det kostar inget. funderar du på göra en privat så kostar det rutn 100 000 kronor. Men om du har ett bmi över 40 så tycker jag du ska gå vi din läkare. Om du nu vill göra en?

Nej jag får inte göra den medans jag är gravid, ska göra den några månader fetre att barnet kommit och jag har ammat färdigt, tänkte amma ca ett halvår. Så när jag har ammat klart är jag klar med alla träffar och redo för op

• Tingeling82

I slutet på mars. remissen får inte ta mer än tre månader.. hur länge har du väntat?

• Tingeling82

Nudelbumsan jag väntade nog i ca 3 månader innan jag fick träffa läkaren men efter läkarträffen fick jag vänta nästan ett halvår innan jag började med viktträffarna.. Så allt tar verkligen tid.

• Tingeling82

Vårdgarantin är så att du ska få träffa en kirurg inom tre månader för redan då börjar det räknas som att du är inne i ruljansen. Inte att du ska opereras inom tre månader, så säger dom på Sundsvalls sjukhus.

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)