Gastric Bypass (GBP)
Är det någon här som fått hjälp via Huddinges Överviktsenhet? Jag var där i sommras på ett kort möte med en läkare, ett heöt värdelöst möte. Han försökte förvisso peppa mig men jag känner att han inte alls tog mig på allvar. Jag vet inte mitt BMI men väger 114 kg och är 173 cm. :/
På måndag ska jag tillbaka och gå på en föreläsning, det kommer vara föreläsningar varja måndag i 5 veckor mellan 13-15. Har något gått den föreläsningsserien? Vad händer efter det? Vad handlar den om?
Jag har bantat sedan jag gick i lågstadiet och har även på senare år dragit på mig diabetes typ 2. Jag skrev in mig på VV i går och har lyckats gå ner typ 15 kg där förr. men när viktminskningen går segt, ja då lessnar jag.
Jag har provat xenical och det var inge vidare, får inte prova reductil pga högt blodtryck. Min diabetesläkare har lovat att skriva ut acomplia åt mig nästa gång vi ses, men det är först om 3 månader.
Jag vill verkligen göra en vikt op, och jag är ganska säker på att jag är rätt målgrupp. men frågan är hur länge jag måste vänta. Kan tänka mig att det kan ta hur lång tid som helst och medans det gör detfår jag väl kämpa på bäst jag kan själv.