Inlägg från: Anonym (lycka) |Visa alla inlägg
  • Anonym (lycka)

Gastric Bypass (GBP)

Det va jag som skrev 155 och 159, min man har aldrig gått på en föreläsning men däremot har han gått hos en dietist några gånger före op. Han har inte fått något häng, och läkaren sa till honom att 90% av dom som får överbliven hud är rökare (stackars oss rökare utsatta i alla lägen) och min man röker inte. Han gick ner 55 kg. Jag önskar alla lycka till med denna op. Den löser inte alla problem, men om man är väl förberedd så blir det ett stort steg i rätt riktning Lycka till alla. Ska också tillägga att han har gått på återbesök en gång i månaden i 2 år, han är op. i Varberg

• Anonym (lycka)

Det tog 8 månader ung. att gå ner dom kilona. Han fick hjälp rätt fort, men det tog ungefär 1 år från första läkarbesöket till op. då gick han hos dietist och även något besök hos kurator

• Anonym (lycka)

FÖRLÅT, jag pratade med min man idag om hans operation, från första läkarbesöket så tog det 1 år till op. Men han stog faktiskt i kö i FYRA ÅR innan första läkarbesöket.Det är snart fyra år sedan han opererades. Tiden går fort och jag märker att minnet inte är vad det en gång var. Alltså tog det 5 år allt som allt.

• Anonym (lycka)

Man måste va psykiskt förberedd innan denna op. Det är som ni säger att sockerbehovet försvinner inte, om hjärnan säger att du vill ha socker tex. efter maten så kan inte magen ta emot det för den är full då blir det typ abstinens och behöver kroppen något sött mellan målen så får du inte plats med maten och det blir olika brister i kroppen. Min man har fått ta B12 sprutor i 6 månader och nu äter han B 12 tabletter. Det är inte bara att genomgå en op. och tro att allt sug försvinner. Som icke op. kan man trycka i sig en chokladkaka när suget sätter in men det kan man inte som op. och den signalen att man är sugen på sött sänder hjärnan ut och hjärnan vet inte att magen är op.

• Anonym (lycka)

Jag är själv bara lite mullig men jag tyckte att flera av dessa kvinnor var vackra.

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)