• sininen

Gastric Bypass (GBP)

Hejsan! Nu har jag hittat hit också. Jag har inte kommit lika långt som er andra, men har en liten fundering.
    Det är som så att jag har inte tillräckligt högt BMI för att kunna få en GBP godkännd, men har däremot andra åkommor som följd av min övervikt (högt blodtryck som har gjort att vänstra halvan har blivit förstorad). Jag har nämligen varit överviktig nästan hela mitt liv och vill så gärna ha ett permanent lösning på det. Så innan jag kontaktar läkare så vill jag gärna veta om ni tror att det är lönt att ens försöka.

(Min BMI är 37 tror jag)

• sininen

nudelbumsan
    Jag tror också att BMI gränsen ligger vid 40 också. Jag ska nog höra vad dom säger. Jag har innan frågat lite om just GBP men då rekomenderade läkaren bara att jag skulle få bantningspiller. Det hände inte så mkt det, istället fick jag blodtryckssänkande. Men originalproblemet fick jag aldrig hjälp med.

Ja, bantning *suckar*. Jag är 22, 163cm kort och väger prick 100kg. Inte så party. Har dessutom en svårt sjuk dotter, så då har man liksom inte någon ork till att ge sig in på jojo-bantningträsket som kommer säkert resultera i diabetes eller nåt.

• sininen

nudelbumsan
    Hehe, jag la inte ens märke till det. Hon har cancer.

Jag har också testat allt, från GI till köra med att byta ut måltider mot nutrilett. Men piller har jag inte testat, men jag funderar ändå på att envisas för att också få en operation, med tanke på att min vikt belastar hjärtat. Dessutom så bir jag nog besviken om jag inte kan få ett mer permanent hjälp när jag ändå har massa andra åkommor som är troligtvis åkommor av vikten.

Skönt att lägga alla kilon på rätt ställe! Jag har det mesta på magen, så jag ser fortfarande gravid ut hehe.

• sininen

Jag har en blogg om det, så du kan kika in där ist.

Mja, det gäller väl att vara envis antar jag.

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)