Inlägg från: Anonym (så) |Visa alla inlägg
  • Anonym (så)

Gastric Bypass (GBP)

Hejsan!

Hoppas det är ok att hoppa in här..

Idag tog jag modet till mej och ringde till VC för ett samtal om min vikt och ev. operation.
    Skulle få en remiss hemskickad. Hoppas det inte tar länge så jag hinner ändra mej igen.

Hur som helst så undrar jag, ni som opererat er, hur lång tid tog det från första mötet på VC eller vart ni var till själva operationen?

• Anonym (så)

Vid det laget är jag nog död Ätit mej till döds.

Ska kolla lite hur det ser ut med väntetider här i länet....

• Anonym (så)

Förresten, opererar alla sjukhus?

• Anonym (så)

Fanns inge uppgifter om mitt län. Bara om "Allmän kirurgi" och där ingick inte Gastroskopi. Kanske inte utförs på mitt sjukhus. Det närmaste hade iaf  9-13 veckors väntetid...

• Anonym (så)

Hittade en tjej som tydligen blivit opererad på mitt sjukhus. Tack för länken

• Anonym (så)

Tack BMI 50, får vackert vänta då

• Anonym (så)
    Skrotis77 skrev 2007-03-19 20:55:15 följande:
      Tjenixen.... På torsdag ska jag till kirurgen igen förhoppningsvis så får jag min optid då *ler* Känner mig lite nervös, men de ska nog gå bra..  Jag har ju inte behövt vänta så länge,  Gick till HC den 19/9-06  å kommer troligtvis opas nu i MAJ... *ler* så som Läkaren sa när han ringde förut att jag skulle bli en av 4 patienter som  kommer tat bli  opasde i Hudik..  Glad som attan.. *hihi*  Casper- min lilla busunge.. du e´ mitt allt.....
    Åh, va spännande Skrotis
    Känns som en lång resa kvar för mej...
  • Anonym (så)

Vet någon hur det funkar med vårdgarantin? Borde inte jag få träffa läkare inom fem dagar?

Härligt maria ad, jag ringde igår

• Anonym (så)

Åh, jag orkar inte vänta på att få träffa läkaren Tycker ni jag borde åberopa vårdgarantin?

• Anonym (så)
    Maja o Felicia skrev 2007-03-20 21:42:07 följande:
    Anonym (så) skrev 2007-03-20 19:47:05 följande: Åh, jag orkar inte vänta på att få träffa läkaren Tycker ni jag borde åberopa vårdgarantin? Absolut!!
    Tack för svaret...är det något man ringer till VC om eller är det nåt speciellt ställe man ringer till?
  • Anonym (så)

Jag kunde inte utnyttja vårdgarantin då jag inte hade ett akutfall...
    Minst två veckor kommer det nog ta innan jag blir kallad.

• Anonym (så)
    Skrotis: Usch, jobbigt att börja om från början Men vad är det för operation då? Visste du innan vad det var eller fick du massa information.
  • Anonym (så)

Idag fick jag min kallelse till VC, den 11/4 ska jag dit och påbörja min resa. Spännande

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)