• anezka

Gastric Bypass (GBP)

Maja o Felicia skrev 2007-03-20 22:04:00 följande:
    Vad kostar en privat op?
    mellan 100000-140000 beroende på om det är öppet eller titthål samt vart mn gör den
  • anezka
     Skrotis77  tänk på att kommer du utifrån alltså inte bor innom uppsala kommun så går du oftst före i kön din kommun betalar ju det och uppsala tjänar på det. jag har en kompis som valde DS och hon har samma viktminskning som mej fast hon var mer överviktig än vad jag var men som sagt samma restultat det som är negativt är att det inte finns en lika bra sudie som det finns på Gastric bypass som är ca 40 år snart kommer inte ihåg när man började i sverige med DS men min kompis ingår i studien för den då den var ny när hon opererades och det hon ser som posetivt är att hon aldrig känt av hjärtklappning eller dumping som jag kan känna flertal gånger av att äta för fet mat eller för mycket men vi har båda nått samma resultat. min man som har gjort en gastric bypass för ca 1.5 år sedan har inte alls samma viktminskning som jag har står stilla på 95 kg och skulle behöva gå ner ca 10 kg till men bara han har tid att börja arbeta så är det säkert inga problem att gå ner han hadde ett bmi på ca 45 eller nåt åt det hållet och min kompis ett bmi på samma

lycka till med vad som beslutas eller du beslutar att göra men båda operationerna är lika bra vad jag anser
  • anezka

visst är det tråkigt att vänta men se det ändå som en betänketid fundera på om det är just rätt för dej eller inte. när jag opererades januari -01 så gick allt så snabbt hadde tre dagar på mej att bestämma mej det var för lite igentligen jag hadde turen att få en återbudstid eller tur och tur men jag tackade ja i alla fall, men så här efteråt så kan jag säga att jag hadde behövt mer tid för att fundera på om det var rätt beslut jag var inte redo i hjärnan min mådde skit första året utvecklade aneroxia som minst vägde jag 45 kg och det var 1 år efter operationsdatumet i dag mår jag bra tack vare att jag vart gravid i april -02 hadde jag inte blivit det vet jag inte vart allt hadde slutat. men ett tips är att ransaka sig själv fråga sig själv om det värkligen är sista utvägen eller inte

jag ställer gärna upp på att svara på frågor om operationen har endel erfaarenhet då det är 6 år sedan jag opererade mej

• anezka
    soffan82 skrev 2007-04-07 19:53:49 följande:
    Nu har Min sambo vart på akademiska Övervikts enhet å han  är beviljad operation nu är  d bara väntans tider kvar
    jag opererades där superbra vård även min man är opererad fast av en annan kirurg
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)