• maria ad

Gastric Bypass (GBP)

Hej har läst en del här inne men inte skrivit tidigare. Jag går i operations tankar men än så länge bara tankar. Har provat det mesta utan resultat. BMI 50 tror jag det är nu hua.
    Kul att det finns en sånn här sida behövs verkligen.
    Kommer nog hålla till här inne om det är ok
    Maria

• maria ad

Trollprinssesan

Hoppas allt går bra

• maria ad

Hej på er

har läst boken operation nytt liv nu och känner ännu mer att en operation vore inte så dumt ska nog ringa vårdcentralen på mån.
    få se vad de säger där känns inget vidare kul att behöva ställa sig på en våg inför någon men det får man väl ta om det kan leda till nått bra

• maria ad

Har inte tagit mod till mig att ringa läkaren idag heller hmm
    än finns det ju tid men, vet inte varför jag blir sånn så fort jag ska ringa telefonsamtal till läkare myndigheter osv tycker det är skit jobbigt larviga mig
    (ps såg att några varit inne på mina sida och upptäckte plötsligt att allt utom min presentation va gömt men nu finns det där igen fina bilder på mina underbara pojkar)

maria

• maria ad

hej

ringde vårdcentralen idag så nu väntar jag på läkar tid ett steg på väg får se vart det slutar

maria

• maria ad

Katja83 måste oxå tacka för att du delade med dig av din berättelse väger lite mer än vad du gjorde är några cm l
    ngre så jag kan tänka mig att vi hade ung samma bmi kul att höra att man kan gå ner så mycket efter en op känner mer och mer att det är det jag vill

maria

• maria ad

Im Lost som sagt jätte skönt att höra att man kan gå ner så mycket i vikt jag är oxå 174 men vet inte exakt vad jag väger då vågen går till 150 men det står err när jag ställer mig på den så nu är jag över 150 men jag tror att det är precis över
    Vore underbart att nå sin idealvikt till sin 30 års dag men då jag blir 29 i sommar så komnmer jag inte hinna det då jag inte varit hos läkaren än så jag vet ju inte ens om jag får nån op grattis till dig dock

maria

• maria ad

Hänger på glad påsk önskningen

• maria ad

Hej på er!!

Har precis kommit hem från vårdcentralen där jag träffat läkare för att prata om vikten. Han hade inte mycket koll på nått va mest jag som fick berätta. Han kan dock inte skicka nån remiss till kirurg då östergötland har som krav att man provat läkemedel och det är det enda jag inte testat. När jag bodde i gbg va det aldrig tal om det för de ansåg inte det skulle hjälpa och jag är av samma åsikt men nu har jag inget val så det blir läkemdel. Men innan man får börja måste man visa på viktnedgpng ung 2.5 kg.

Allt känns bara så tröstlöst just nu fick ingen bra respons alls.

Ha det gott i solen Maria

• maria ad

BlackMoon
    ja jag var på vc i vadstena och läkaren va stenhård på att man måste prova läkemedel först han drog ut ett papper där han läste upp kriterierna för att få en operation och det stod där. Han ville inte chansa på att skicka en remiss ändå sa han för han trodde att det bara skulle komma tillbaka ett meddelande om att jag måste testa läkemedel först. Tycker själv detta är lite konstigt eftersom det inte riktigt är där mitt problem ligger dels så är det så för mig att även fast det är skit svårt att gå ner i vikt så är det ännu svårare att hålla vikten om man nu råkar gå ner några kilo än det va att gå ner dem, ofta går jag tom upp lite mer. Sen är mitt problem så stort jag skulle ju behöva gå ner en hel människa typ och det känns som om operation är det enda som skulle kunna hjälpa mig med detta
    långt och svamligt men men

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)