Gastric Bypass (GBP)
Hej alla!
Här är en till med besvär efter GBP. Inte direkt fysiska men psykiska. Jag vill inget hellre än att allt ska vara som förr, innan operationen. Där valfriheten i maten fanns, där det inte fanns begränsningar, där man inte behövde vara orolig för vad man kan och inte kan äta. Där magen kändes bra utan en massa känslor som illamående eller ont. När man kunde äta en köttbulle utan att behöva bli illamående och få stå över toan och hulka utan att få upp något. Jag har ingen kräkfunktion kvar. Jag vill tillbaka till livet utan oro och extrem ånger över vad jag gjort mot mig själv.
Min kirurg har skrivit en remiss till psyk så jag väntar svar därifrån. Han säger att det här kommer att bli bra för mig bara jag står ut den här första tiden. JAg har fått tabletter mot illamående och magsår så vi får se om det blir bättre. Viktnedgången på 11 kg på 8 veckor ser jag ingen glädje i. Livet finns inte längre, jag är som en zombie.
Nu vill jag inte skrämma er för att göra en op men snälla ni, tänk er NOGA för innan. Hasta er inte in i något om ni känner er osäkra eller oroliga. Det kan bli värre efteråt. Jag ber er, tänk igenom ordentligt!!!
Kram Luna