Inlägg från: Anonym (ringarum) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ringarum)

Gastric Bypass (GBP)

HEj! Sitter här och försöker hitta nån privat klinik som gör gbp operation...hitta en klink där kosta det 95000 kr. Jag känner att jag måste få göra en sån här op alltså, jag klarar ju inte att gå ner ivikt själv....det är ju uppenbart. Jag ska till ¨läkare den 19 mars och berätta om mina problem med vikten och så...hoppas alltid att jag får en op av landstiget. Men hur lång är väntan?! Är det menigen att man ska vänta hur länge som helst och bara bli ännu mera depimerad pga sin vikt! Kram

• Anonym (ringarum)

Hej! Sitter här och läser, ser att man måste visa att man kan gå ner i vikt innan man får göra en op?! Hur mkt ska man gå ner?! Kram

• Anonym (ringarum)

Trollprinssesan
    Allt kommer att gå bra, jag är så avvis på dig som redan har tid för op. Tänker på dig många kramar från mig

• Anonym (ringarum)

HEj! Var till vc idag för att prata med en läkare angående att jag vill ha hjälp med min vikt, hon sa iaf att jag hade bmi till att bli op men man måste först gå i sex månader i nån grupp för att se om man inte kan gå ner i vikt utan en op, så nu ska jag få börja i denna grupp de skulle skicka hem papper till mig i nästa vecka och så fick jag även promenader på recept! Får väl se hur allt uratar sig. Känns ju "bra" iaf att hon inte sa att jag hade för litet bmi!
    kram Malin

• Anonym (ringarum)

Hej! Jo jag undrar om nån utav er vet nåt om "sjukvårdsförsäkring" när jag läste på sophia hemmest hemsida så stod det nåt om sjukvårdsföräkring, att försäkringsbolaget kan betala en operation...är det nån som vet något om det?! Jag ringde iaf folksam idag och de skulle skicka hem nåt info blad om deras sjukvårdförsäkring....
    Tänk om man kan skaffa en sjukvårdförsäkring och kunna göra en op privat!
    Om nån vet nåt hör av erW!
    kram

• Anonym (ringarum)

trollprinsessan
    När gjorde du din op? Fick du vänta länge?
    Kram Malin

• Anonym (ringarum)

Hej!
    Jag må vara lite trög...men har jag fattat det rätt om man lyckas att gå ner en del i vikt under tiden man går hos en viktgrupp eller så, blir det så att man inte blir beviljad en op? Jag menar även om jag går ner 10 kg så är jag ju fortfarannde fet och så ska man ju kunna hålla sin vikt minskning också det är ju det som är det allra svåraste trots allt...jag vet inte hur ni känner men då känner nästan jag att det inte är nån ide att gå ner i vikt om man helt plötsligt inte får en op bara för att man har lyckats att gå ner 10 15 kg eller vad det nu kan vara?! Ni får gärna tycka att jag är knäpp men det är liksom min spontana reaktion. Kram

• Anonym (ringarum)

Mrs kaffelatte
    Ok då vet jag känns bättre nu...tack för snabbt svar
    kram

• Anonym (ringarum)

Hej! Täkte bara delge lite om min mamma som op sig för 15 år sen att hon kräktes tills för nått år sen eftersom hon inte kunde förstå hur lite hon egentligen skulle äta...men det är ju olika självklart. Känner själv att jag kan kräkas bara jag kan få bli op. kram

• Anonym (ringarum)

anonym bmi 50
    när du körde cambridge, gick du på ren kur då? Jag känner att jag inte orkar vänta längre på detta, jag blir ju inte ett gram smalare bara tjockare och tjockare för varje vecka som går. Jag har ätit cambridge oxå, men klara inte av det så länge som du. Jag lyckades gå ner 48 kg med vikt väktarna för nåra år sen men med min senaste graviditet gick jag åter upp igen och nu under hösten har jag gått upp 25 kg, jag är sjukskriven pga depression och ätstörningar men jag klarar inte av att vara så här fet längre. Märker att jag skäms mer och mer över mig själv klarar inte av att vara ute bland folk får ångest utav det. kram på dig

• Anonym (ringarum)

Ringarum - Japp jag gick på ren kur, så jag tuggade inget på 4 månader. Och det gick hur lätt som helst.
    Känner igen den ångesten du pratar om man nu har jag fått hjälp och är så pass stark i mig själv nu så jag bryr mig inte. OM någon lider av mitt utseende så är det bara att beklaga. Går på stan ganska så obehindrat nu, badhuset är inga problem och känner att jag har samma rätt som alla andra att vara. Det är en stor skillnad emot för ett år sedan... Tror risken är att man sitter och äter medans man väntar på om det blir en op eller inte. Alltså man vet att det bli ju inte bättre men risken finns att man tänker på ett lite galet sätt.
    Själv kommer jag börja med Cambridge här snart igen för jag orkar inte vara så här i sommar. Några kilo mindre innebär förhoppningsvis lite mindre svettig i värmen.
    Lycka till och Kram tillbaks

Hej!
    Jag tänkte också köra ren kur nu ett tag känner också att nåra kilo minder under sommaren skulle bara vara bra. Ska köpa ck snarast.Vi har utlämningställen i linköping och i norrköping så jag behöver inte gå till en grupp.
    Om du vill får du gärna skriva till min mail malinnilsson87@hotmail.com
    kram malin

• Anonym (ringarum)

Hej!
    Igår gjorde jag det! Jag ringde Shopia hemmet i stockholm och prata med dem...så nu har jag fyllt i en hälsodeklaration och mailat iväg den...de ska höra av sig till mig om senast två veckor! Har beslutat med min man att jag tar lån för att göra denna operation, känner att om jag ska kunna börja leva så måste jag först och främst gå ner ivikt så jag kan klara av att möta människor, känner nu att alla stirrar på mig för att jag är så tjock! Så nu är det "hålla igen " tider, ska spara ihop så mkt som möjligt, och ska sluta röka på tisdag! Håll tummarna nu girls! Kram från mig som har bestämt mig och inte orkar vänta på landstinget

• Anonym (ringarum)

Hej! Idag har jag bokat tid för ett mottagningsbesök till den 10 maj! Jag är så lycklig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!kram

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)