-
kolla på www.viktop.se jättebra sidaFelicia6 skrev 2007-02-27 20:19:40 följande:Har ni några bilder på ärren som blir?Ser precis på trean, o det ärret såg inte så roligt ut.. Ser alla är så stora ut?
-
inte mig,,,Felicia6 skrev 2007-02-27 20:38:37 följande:Terrormorsan,tack ska kolla in där Jösses, dom avskräcker verkligen en på dokumentären -
bestämt sedan över ett år,,*väntar,väntar*Felicia6 skrev 2007-02-27 20:42:34 följande:TerrorMorsan, du har bestämt dig för att göra en eller?Jag blir rädd av allt dom säger typ :S -
hej anonym bmi53, jag blir 25 år i maj, mitt liv rusar iväg, jag tänker på min vikt från det jag slår upp ögonen till jag går och lägger mig, jag har alltid varit *stor*Anonym (bmi 53) skrev 2007-03-07 19:00:09 följande:Ni som har gjort eller väntar på att göra en operation,Hur/när/vad fick er att börja fundera å bestämma er för en operation?Sitter här å har *lite* panik.Sen jag började skriva i denna tråden har jag gråtit massor å legat vaken om nätterna.Måste ju låta knäppt.Har både läst å hört att i de landstinget som jag tillhör så får man vänta mellan 3månader upp till ett år på op.
efter mitt andra barn hade jag gått upp mkt i vikt, å började få social fobi,känns jobbigt att träffa folk när jag är överviktigt .....mitt liv är ganska rörigt, jag är en rörig person, jag har prövat cambridge,vv,reductil.....kräkas....jag känner att en op, då vet jag att jag får hjälp,jag kommer prata med psykolog, detta är inte en op man gör för att det är roligt eller så, detta är en stor op, jag kommer få ett helt annats synsätt på mat sen,å mättnadskänsla, hela mitt liv kommer förändras, jag kommer förändras, hoppas jag kommer våga bada med mina barn då...jag har aldrigh badat med mina barn sen jag blev mamma för 5 år sedan....jag hatar mig....det var länge sen jag bestämde för att förändra mitt liv...med hjälp.. -
undras jag ska op:as....väntat i 1 år nu
men blir med aLL säkerhet nästa år...
-
hej igen!! gratis felle
hur va läkarn när du prata om en OP? min ställde massa konstiga frågor heheee, men enligt många gör en del läkare så 
-
felle: jaa...om jag säger såhära : fick förklara för han hur man gjorde
å vart man gjorde jag kommer göra i torsby..massa såna frågor lite kul hihih å självklart om min vikt sett ut i mitt liv
-
kräker du slem menar dutrollprinsessan skrev 2007-04-12 11:44:57 följande:Idag ska jag få ha telefonmöte med min kirurg... Jag har tyvärr kvar mina problem med kräkningarna som jag hade innan op... =(Träffade min dietist i tisdags... och hon blev rätt bekymrad och hade aldrig hört talas om de problem jag har.. .med överflöd av slem då jag äter.. och därför anledning till att jag måste kräkas.. så hon sa åt mig att kontakta kirurg direkt.. samt att jag skulle få komma på återbesök hos henne inom en månad igen.. istället för om 3 månader som var brukligt.. Peppar peppar har jag bara kräkts 2 ggr idag... (under frukosten som bestod av en halv halv delikatessmacka med liiiite keso på .. och en halv dl yougurt)
?? ursch!!
-
har redan tänkt snart i 3-4 år, kommer INTE att ångra mig mår redan psykiskt dåligt NU, mår illa pga av min vikt..det är inte roligt...men bra att du skriver, månag mår psykist dåligt efter en opla luna skrev 2007-04-13 09:27:08 följande:Hej alla!Här är en till med besvär efter GBP. Inte direkt fysiska men psykiska. Jag vill inget hellre än att allt ska vara som förr, innan operationen. Där valfriheten i maten fanns, där det inte fanns begränsningar, där man inte behövde vara orolig för vad man kan och inte kan äta. Där magen kändes bra utan en massa känslor som illamående eller ont. När man kunde äta en köttbulle utan att behöva bli illamående och få stå över toan och hulka utan att få upp något. Jag har ingen kräkfunktion kvar. Jag vill tillbaka till livet utan oro och extrem ånger över vad jag gjort mot mig själv.Min kirurg har skrivit en remiss till psyk så jag väntar svar därifrån. Han säger att det här kommer att bli bra för mig bara jag står ut den här första tiden. JAg har fått tabletter mot illamående och magsår så vi får se om det blir bättre. Viktnedgången på 11 kg på 8 veckor ser jag ingen glädje i. Livet finns inte längre, jag är som en zombie.Nu vill jag inte skrämma er för att göra en op men snälla ni, tänk er NOGA för innan. Hasta er inte in i något om ni känner er osäkra eller oroliga. Det kan bli värre efteråt. Jag ber er, tänk igenom ordentligt!!!Kram Luna -
trött jag blir.....var på gruppträff i torsby precis i början av mars 06, många har ska gå kursen nu i april som var där....JAG DÅ???

-
trollprinsessan skrev 2007-05-02 10:27:19 följande:Praise the LORD!! Jag kan äta RIS igen!! *S*Har inte kunnat göra det på 9 år!!! (utan att kräkas)Kräkningarn är på väg bort!!! *peppar peppar*NU ser jag ljuset vid horisonten! =)Gött för dig

Längtar så tills min tur, men vet 100 % att det blir nästa år

-
Felicia6 skrev 2007-05-02 18:50:05 följande:Suck, jag har försökt ringa kirurgen i lycksele i nån vecka nu och VARJE telefontid är det upptaget heeela timmen dom har telefontid.. så fruktansvärt irriterande jag vill ju veta om min remiss kommit fram än ju :Såååhh det stadiet var jag i för lääääänge sen

skämt o sido, vet hur det är

min remiss skickades in i januari 06, i början av mars var jag i torsby på gruppträff, hade tur, fått en återanmälan, eller vad det heter...nån hade hoppat av,,
-
nudelbumsan skrev 2007-05-02 19:09:25 följande:Jag behöver inte träffa några grupper el gå till nån psykolog.. Jag ska bara göra opn å träffa en dietist somlär mej äta.. E d åxå olika från olkia landsting?ja, det tror jag, eller läkarn sa det har jag för mig, i värmland får man gå en kurs innan man blir op.ad

-
nudelbumsan skrev 2007-05-03 18:56:44 följande:Fy faan vad ledsen man blir.. Jag var å handlade å precis när jag går förbi systemet så står d där ett par killar kanske 14-16 års åldern å tittar på mej å skriiiker Fyyy fan titta på det äcklet fy faan så jävla fet bäst du går till viktväktarna el bara gå å dööö ingen som bryr sej ändå om dej!!!, då tänker man å gråter en skvätt ja varför inte dö?!? hmm sitter å gråter just nu bara för att få hör en sak har förstört hela min dag, Jag har ju haft en ganska bra dag idag.. Vad ska man göra med sitt liv egentligen?!?känner igen det, blir så jävla lessen när jag läser
vet precis hur det känns!!!
men som DR phil sa en gång: Låt dig inte styras av idioter

-
GöttJofimiel skrev 2007-05-03 22:24:18 följande:Idag visade föresten min våg -38kg.... Ganska galet när man tänker efter... inte ens 5 månader sedan op!
har du någon före-bild med??
-
vilken skillnad!!! vad hade du för st på kläder innan OP???
jättefin, hoppas du mår bra i själen med