• Caylinn83

Gastric Bypass (GBP)

En till här
    Gjorde gbp-op för 14 mån sedan och har gått ner 68 kg. Känner mig som en veteran nu, men samtidigt känns det som igår min mamma föreslog den hemska operationen som ett sätt att gå ner i vikt. Det kändes totalt ointressant, farlig och för extremt.
    Idag önskar jag att någon lagt mig på operrationsbordet när jag var 18. Vid op var jag 22, och det var inte en dag för tidigt.

• Caylinn83
    Mrs Kaffelatte skrev 2007-02-05 10:36:51 följande:
    Ni som har är opade och klara.. Hur mycket är går man ner egetligen??Alltså ni nu Caylinn83 och Imlost har ju gått ner såå otroligt mycket.. Går man ner hela sin övervikt eller???När vet kroppen attt nu är det nog? Alltså så man inte blir anorektiskt i stället??Äh ni fattar vad jag menar..

Min pappa undrade samma sak " när vet kroppen när det är nog med viktminskning?"

Efter ca 9 mån har tarmen lärt sig ta upp vad den behöver och viktminskningen avstannar en hel del pga detta. Fr.o.m. då får man ofta börja kämpa för att gå ner mer. Öka träningen t.ex.
    De flesta viktopade tror jag tappar kring 70-80% av övervikten, siffran är olika beroende på op-metod.
     Jag & Imlost råkar vara extrema fall Vi har ju verkligen lyckats tycker jag. Båda har bara ett par kilon till en målvikt vi nog aldrig trodde i skulle nå.

• Caylinn83
    Anonym (GBP 06) skrev 2007-05-03 16:50:00 följande:
    Bara ett tips. Hoppa inte på vågen så fort ni kommer hem. Risken är att ni gått upp i vikt under sjukhusvistelsen..
    Jag hade gått ner 10 kg när jag kom hem. Man förlorar ju så pass mkt vätska så jag tror det är mer risk att man tappat något kg än gått upp. Jag var ändå rejält svullen.
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)