Inlägg från: nudelbumsan |Visa alla inlägg
  • nudelbumsan

Gastric Bypass (GBP)

Hej! jag jag läste på internet att man får d även om man har diabetes... Jag´var hos läkaren å pratade med honom för två månader sen och väntar nu på remmisen från kirurgen att jag ska få komma å prata med honom..

(maja o Felicia) Jag tycker att du ska stå på dej om du får ett nej av läkaren d har jag fått 5 ggr av olika läkare men jag kämpade bara på tills jag fick ett ja... Dom tyckte inte att jag vägde så pass mycket att jag behövde... Men tycker jag själv jag lider så fruktansvärt mycket av min övervikt å har försökt så himla mycket själv med alla dessa pulver å piller å diverse. Orkar inte mer... Detta är nog min ända utväg... Tänk att kuna gå till simhallen med lillplutten.. Har inte varit där med honom någon gång på 4 år... Som tur var ha jag andra som går med honom... Lycka till alla å stå på er!!!

• nudelbumsan

Anonym (kimama)
    Hej du ska börja med din husläkare säger han NEJ som d flesta läakre gör så byter du bara å ge dej inte... Jag fick prata med 5 el 6 läkare innan det blev ett ja.. Eftersom alla skrämmer upp folk med att d finns rikser med denna OP så e dom försiktiga man måste bevisa att man verkligen försökt allt annat... Eftersom det är sista utvägen, Men gör du din OP så måste du förbereda dej för ett helt nytt liv på den slanka linjen bara för att man minskar masäcken så måste man även ta tag med hjärnspökerna i huvve som säger till dej att du e hungrig iallafall för då kan det bli farligt.. efter opn så kan man bara äta lite lite lite lite gran av d man åt innan, man rasar i vikt hade en jobba kompis som gick ner 70 kilo på 9 mån hon sat att d var d bästa hon gjort å hon ångrar ingenting...

Jag ska göra min har inte fått nått datum än väntar fortfarande på det men sen ska d börjas=)=)

Lycka till å d ända råd jag kan ge dej som kommmit så här långt är att stå på dej!!!! det är din kropp du känner den BÄST!!!

kramar /Lina

• nudelbumsan

Ni som kommit lite längre än mej kostar det något att göra denna OP el ??

• nudelbumsan

Tingeling82: Kan du berätta lite för mej hur dom där viktträffarna går till och hur mycket är d man ska göra innan själva OPn?? kram Lina

• nudelbumsan

tack för den nu fick jag svar på mycket av mina frågor... Men kostar det dej nått?? får du göra den fast du e gravid el måste du vänta tills efter BF?? kram Lina

• nudelbumsan

okej när ska du ha barn då?? jo jag har ju gått via min läkare redan väntar på en remiss att jag ska träffa kirurgen men d tar ju så tiiiiid =) kram

• nudelbumsan

ja d är nog snart 3 mån tror jag.... e så tråkigt att vänta... Hur länge väntade du??

• nudelbumsan

oki Grattis till magen då=) min syrra ska ha i slutet av Maj ska bli så himla mysigt med en bebbe till i familjen=) kram

• nudelbumsan

Tack alla er som svarat mej!! nu ser jag att d tar sån tiiiid =( Men jag hoppas på det bästa på mitt landsting då.. Men som läget är här så får jag väl vänta 10 år hehe skämt å sido.. Hoppas att d kommer gå bra för er alla å jag håller alla tummar å tår på att vi alla kommer inom kort kommer se på vågen att d minskar istället för ökar när man TITTAR på en pizza hehe.. en stor kram till er alla.../Lina

• nudelbumsan

Trollprinsessan: Oj d e ju snart är du inte nervös? hur långt tid tof det för dej från d att du pratat med din husläkare tills d att du ska göra Opn??/Lina

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)