• Jofimiel

Gastric Bypass (GBP)

Men så kul!  En tråd för "oss"...

Johanna heter jag, snart 29...

för 4 månader sedan (18 dec)  gjorde jag en GBP.  De är de absolut bästa jag gjort efter barnen och jag har aldrig mått så bra som jag gör nu.

Hittills har jag gått ner 35kg och hoppas gå ner ungefär lika mkt till...

Här e en bild på mig...

Halvägs och Från i somras.... 

De e först nu jag själv börjar se skillnad, de är en oerhörd kick!

kram J

~♥~ Mamma till Filizia,Milton och Elliot ~♥~
  • Jofimiel

Anonym bmi 50

Skrattande  känslan e så galen att man inte kan beskriva det... är du opad? väntar? 

Jag hade 47 som mest, idag har jag 37.

Jag ska oxå gå ner halva mig, skrämmande att man kunde låta de gå så långt... 

kram

• Jofimiel

Felicia6 >>>   ja sporadiskt nu förtiden, jag får inte ut så mkt av de längre faktiskt.

• Jofimiel
    Sannaa skrev 2007-04-20 21:58:05 följande:
    Jag har en fråga om maten.Kan man verkligen inte äta allt man åt innan?Jag förstår ju att det förändras radikalt.Men alla man pratar med om viktop har såna fördomar mot att man aaaaaaaaaaaaaaaldrig kommer kunna äta igen.

Skitsnack är det....  jag kan äta ALLT  men inte i samma mängd som förr.

Äter jag mkt socker så får jag något man kallar dumping, jag får ungefär samma symtom som en diabetiker får med högt blodsocker. Svettas, hjärtklappning och allmänt dålig. Detta går över efter en stund och är inte farligt....  men de är så pass obehagligt att de flesta väljer att inte kasta i sig söta saker.

Klart att mina måltider är mindre men inte så folk reagerar kan jag inte påstå. 

Första veckan satt jag hemma o grät och trodde verkligen inte att jag skulle få äta nånting igen, men ack så fel jag hade.

Har en sida med info där du kan läsa om du vill

www.freewebs.com/jofimiel

• Jofimiel
    Anonym (BMI 50) skrev 2007-04-20 22:05:45 följande:
    Johanna - Har precis varit på VC och remissen har kanske kommit iväg. Så jag är lååååångt ifrån en op just nu.Dock har jag väldigt framgångsrikt druckt Cambridge och tappat 40 kilo på 4 månader innan men vad hjälper det idag. Men det jag ville komma till vara att jag vet hur underbar den där känslan är. Och sen när man går förbi skyltfönster och man inte känner igen sig själv i fönsterbilden. Eller när man kan ställa sig i ett byxben. Underbar känsla. Fast skrämmande hur man låter sig själv komma dit man är idag....Men det är väl ingen idé att sitta och gräma sig över det. Gjort är gjort!
    Men du är på banan iaf!  Härligt!  Vilket sjukhus kommer de bli?   Jag e stockholmare och opades på Ersta, ett toppen ställe!

Det tog 11 månader för mig från remissskick till operation, så de behöver inte ta så lång tid!

lycka till!
  • Jofimiel
    musmamman skrev 2007-04-25 16:33:13 följande:
    Var till läkaren i dag. Allt såg bra ut. Vikten i dag var 126 det vill säga ytligare 8 minus så nu är det 22kg sedan 7/2-07 Hlet ok men jag "ser" inte att det hämt något.
    Härligt!  Det ÄR svårt att se sin viktnedgång eftersom det går så pass fort. De är först nu jag faktiskt börjar inse att jag gått ner en hel del, eftersom jag och dotter tillsammans kommer i mina jeans jag hade förra sommarn. ;)

Idag visade min våg minus 36kg (jag opades 18 dec)
  • Jofimiel

....lycka är väl ändå att inte längre behöva köpa kläder på "tjockishörnan"...

idag stövlade jag in på gina tricot och hittade kläder som passade, och de ser inte ut som tält!!!! *glaaad*

• Jofimiel
    nudelbumsan skrev 2007-04-26 19:36:19 följande:
    Hej alla! jag fick göra en op för kirurgen var där idag.. Han behövde inte säga så mycket han sa att jag var så himla påläst kunde nästan mer än honom.. Då sa jag att d siter otroligt underbara människor på familjeliv.. Min op blir efter sommaren=)=) så himla överlycklig går på moln nu.. Så 2007 blir d bästa året hitils=) kram Lina
    Grattis!!!!  Härligt, då kan du pusta ut o se fram mot ditt nya liv! kram kram
  • Jofimiel
    Felicia6 skrev 2007-04-26 19:40:27 följande:
    Jofimiel, Åhhhh, nu är jag ordentligt avis på dig Tänk vilken lycka att kunna gå på tex gina tricot o köpa kläder.. Åhhh :SKatja83, du finns oxå på viktop va? Tycker mig känna igen din bild oxå

ja känslan är verkligen helt galen, men jag blir samtidigt arg på mig själv eftersom man "missat" 10 år då man va fet lixom....  menmen nu ska vi se frammåt :D

Du är snart där!

stor kram

• Jofimiel
    Felicia6 skrev 2007-04-26 19:49:28 följande:
    Jofimiel, snart o snart.. har jag tur är jag där om ca 3år.. känns som en evighet 1-2års väntetid här i stan, och sen ytterligare ett år kanske innan jag kommer i såna storlekar..Men bättre med 3år än 30 år iaf
    Privat alt då?  Ett lån på 100.000:- kan ju vara värt det!
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)