• ImLost

Gastric Bypass (GBP)

japp ..jag ger mg väl in här också :) opererdades i maj 05 och har gått ner 73 kg :)

• ImLost

(bmi53) du har helt rätt tankar ! det är Magen man opererar ocj inte hjärnan suger försvinner inte alls det...sääkert blir det bättre för att man tvinagas att äta bättre ( om man nu vill det :)) s¨å man inte blir sugen lika mkt ...men jag kan säga så här att efter snart 2 år som opererad är det för min del så kan det vara fruktansvärt smärtsamt att inte kunna "vräka" isig när man må psyiskt dåligt ätstörningen fösvinner inte för att man är opererad . Deussom så finns det flera som äter igenom sina dumpingar.

Sammanställning ..dina tankar är så rätt så det finns inte ..så jobba med dina ätstörningar så kt du kan / hinner innan op..hmm asså jobb psykiskt med dem ..
    jösses vad svammlig jag är :)
    mvh e

• ImLost

jag vägde 150 kg

ja man kan äta sig engenom dumpiagrana..asså man en lida och efter lida lida lida så blir det la bra sen ?! urska hur jag skriver ..jag har precis tagit en stilnoct

mvh e

• ImLost

nudelbumsan: jag opererades 30maj 05 och vart klar till normalbim nu den 20 februari typ.

För mig gick det fort ..hade stor hjälp av företagshälsan . det tog 4 månader ifrån det att remissen skrev tills jag låg på operationsbordet.

vart ligger du själv till?

• ImLost

fysiskt har jag inet haft det särklit jobbiggt värre med psyket
    1. Att faktist inte kunn äta som innan , mängden blA
    2 att du faktist har en kopp somkommer att förändras väldigt fort
    3. andras bemötande när man är "smal" ...du duger nu men inte tidigare
    4. för min del har jag ALLTID varit stor , nu är jag innte det längre...känner mig naken ilband och har inte min kropp som kan skydda m,ig på samma sätt. jag ser mig fortfarande inte somsmal .

jaf satte "normalvikt" som mitt mål just för att ha nå..men jag sa hela tiden att jag kansake är nöjd vid 90 eller 85...nu lyckades jag ju komma ner i mitt normabmi och det var väl bra :)

jag har fortfarande inte fått in imitt hövve att jag är "smal" nu ...vissa dagar däremot kan jag tycka att jag är smal..tills allt skinn flyter ;)

skulle jag göra om open efter vad jag varit med om idag ? JA

• ImLost

jag är opererad i skövde
    du kan få nummer till hon som håller i köerna och sånt och fråga henne ...om du vill ?

• ImLost

Mrs Kaffelatte : *kram* vet hur det känns ..fick också att jag skulle visa på viktnedgång innan op ( iofs för att få förtur ) , visste inte alls hur lån gt jag skulle behöva göra detta och det känndes rentut sagt som ett helvete--,,,finns liksom en anleding till att man väljer kirurgi +1+

hur som helst ...du vet vad ditt mål är och käpa på och du vinner över tårar och maten !!! Jag vet att du gör det . skriv här när det känns som pissigast .

lycka till nu kram eva

• ImLost
    musmamman skrev 2007-03-18 12:45:05 följande:
    Jejja jag är noga med b12 men det är lite värre med multivitaminerna (smakar blä)Har ingen lust att dricka/äta nått. Försöker få i mig 1,5liter/dygn men det är jätte svårt.
    men..vad tar du får multivitamintablett..de smkar ju inget ??  Själv tar jag vitaplexmineral .
    Ta dem även fast de smakar blä ...finns ju en anledning till att vi ska ta dem ;) .

bra att du får i dig så mkt vatten tycker jag, själv är jag urkass på att dricka vatten !

ska ta tag i det from idag ..tack för påminelsen ;)
  • ImLost

islgass har gått bra för mig i måttligmängd . Mjukglass går inte alls *fasen* . bigpack light eller vad den hter funkar fint . Willys 2 liters glass fick jag dumping på som jag typ aldrig haft tidigare.
    Fast ..allt är ju väldigt indivd.

mvh e

Föresten skönt att allt gått bra och att du är hemma igen ;) !

• ImLost

jag har själv gått ner ifrån 150 till 75 kg och är 174cm ...ett par dagar innan jag fyllde 30 år vart jag "normalviktig" ;)

• ImLost
    Anonym (Vikt op?) skrev 2007-03-31 11:48:46 följande:
    Finns det någon här som blivit opad i Varberg? Hoppas i så fall du inte har något emot att svara på en rad frågor, vore otroligt tacksam för alla svar. * Hur upplevde du operationen och vistelsen på sjukhuset? * Var du sövd under operationen? * Hur länge fick du stanna kvar? * Fanns det besökstider så din respektive kunde komma och hälsa på? * Hur var personalen där? * Kunde du gå ut någon gång under vistelsetiden och fanns det i så fall t ex någon Pressbyrå eller annan butik där man köpa tidningar i närheten? * Fick du någon hjälp av dietist och sjukgymnast under din vistelse eller är/var det först efteråt man får det?* Är du på det hela nöjd med allt i Varberg eller önskar du att du skulle valt något annat sjukhus?Ska till min distriktsläkare på måndag och diskutera övervikten, funderar mycket på hur det kommer bli om hon kommer föreslå op. Har läst lite om väntetider och vart det finns möjlighet att opa sig här i närheten varför jag är rätt säker på att det kommer bli just Varberg för mig om det nu blir så. Skulle i alla fall gärna vilja ha lite kött på benen om hon föreslår remiss på måndag.Stort tack för all hjälp på förhand!
    nu är inte jag opererad i varberg så jag kan egentligen bara svara på EN fråga . JA du är sövd under op.
    mvh e
  • ImLost
    Mervis skrev 2007-04-05 20:52:16 följande:
    Hejsan! Jag har också funderat länge på denna operationen med inte vågat eftersom jag är så pass ung. Men har tagit mig i kragen nu, och fått tid hos min läkare den 20april, pirrigt som bara den! Jag gör inget annat än tänker på det hela , och läser massa på internet... bla om komplikationer, även om det är så få som det går snett för (1 på 1000) så finns ju alltid risken. Hade varit kul om någon kunde höra av sig som har varit med om denna operationen till mig, kramkram!
    hej ! Du får gärna höra av dig till mig om du har frågor så ska jag svara så gott jag kan :)! jag gjorde en gbp för snart 2 år sedan opch har gått ner 77kg :)
  • ImLost

jag har svårt att kräkas på riktigt , sen kan jag bli så "full upp i halsen typ" så att man typer pressar upp det. Sen när jag får dumping så VILL jag kräkas men det går inte .

Mervis skrev 2007-04-16 19:10:10 följande:
    Maja o Felicia: Ja, det känns verligen jättebra att så många pratar om det. En fråga. Kräks alla så mkt efter operationen?
  • ImLost

jeja66 :) bra jobbat !

angående plastikop ..kan jag ju berätta att jag ska förmodligen på bedömning nu i maj eller juni . Magen är jag väl mer eller mindre säker på att jag får, låren BORDE vara samma sak för de skaver mot "fjösa" :P , brösten är stooooora skinnpåsar med lite fyllning . ag hoppas på allt men räknar inte med det. Jaghar gäddhäng med men inte så mkt mer än många andra så det kan jag leva med..skulle jag varit ute efter att få gratis skönhetsoperation skulle jag propsat på dem också..men som sagt så är inte fallet.  dessutom har jag hört att dessa operationer är tusen ggr jobbigare än själva gbp så bara för att bli snygg skulle jag aldrig lägga mig under kniven .

• ImLost

jag har ju som sagt gått ner 77 kg och jag loooooovar det blir häng :) . dessutom har jag jobbigt med det och är äcklad av mig själv ...fast sen tänker jag efter på skillanden av att ha vägt närmare 150 kg och då blir det lite lättare. eller ja ...MKT lättare  med tank epå att jag kan röra mig på ett annat sätt, och alla dessa kläder . 
    Bara att hoppas att man kan få så mkt hjälp som möjligt med hänget .
    just det ja ..måste bara tillägga att jag har tränat styrke också för att kanske räda skinnet lite men ..ack så vart det inte .
    Återigen ..viktoperationen skulle jag göra om 100ggr om det hade behövts ..trots hänget så är det helt klart värt det och det bästa som jag har gjort ( har ju inga barn).

kram e

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)