Inlägg från: Anonym (BMI 50) |Visa alla inlägg
  • Anonym (BMI 50)

Gastric Bypass (GBP)

Hej på er alla!

Genom alla år har jag ständigt fått frågan av läkare om hur jag ställer mig inför en operation. Har alltid sagt att aldrig i livet, men nu börjar jag vackla lite.

Det löjliga är att jag är livrädd för själva operationen, rädd för att inte vakna igen Samtidigt som jag vet att jag löper större risk att dö som jag går runt just nu. Helt sjukt vad huvet kan krångla till det. Någon som känner igen sig?

Är det nåogn som vet OM man kan tänja ut magsäcken sedan eller om den konstant är så lite efter en operation. Frågar inte för att veta om jag kan för att jag vill utan tvärtom. Det är väl en av de orsaker som jag kan se som en fördel med en operation. Att magsäcken förblir liten och inte kan växa igen - om det nu är så.

Har flertal gånger gått ner massor och varit normalviktigt men sedan tappat kontrollen, känner därför att det verkar vara det enda sättet för att få en bestående vikt. Men är som sagt var livrädd....

• Anonym (BMI 50)

Mrs Kaffelatte - Har egentligen inte direkt med detta att göra men kan berätta att jag också har PCOS och när jag hade gått ner så jag vägde runt 90 blev jag med barn av mig själv., eller jag hade ju hjälp av maken Generad Flört Skrattande
    Hann inte få någon hjälp med hormonstimulering eller liknande. Kan vara kul att veta.....

• Anonym (BMI 50)

Kommer inte ihåg vem som skrev tidigare om detta att bli bemött hos en läkare. Har varit inne med halsfluss och de har relaterat till min vikt Fundersam Detta gör ju att man har lite ångest för att söka hjälp, oavsett orsaken. Men i fredags träffade jag en läkare när jag var på diabeteskontroll (ja, har har fått det också) och han var sååå underbar. Såg på mig som en människa med känslor, inga pekpinnar eller spydiga kommentarer bara medmänslighet. Gick därifrån med en glädje i kroppen som jag inte kännt på länge.

BMI 42 - Du kommer inte bli utskrattad. I så fall begår de ett STORT tjänstefel....

• Anonym (BMI 50)

Nu har jag varit på semester en vecka och hunnit tänkt mycket....

Så, hur gick ni till väga när ni bestämde er för att ni troligtvis vill opereras? Går man via VC först eller hur startar man det hela? Varje gång jag har varit i kontakt med läkare så har de ju pratat om operation men jag har nekat. Nu har jag insett att det kanske trots allt är lösningen för mig. Känner mig mogen för att börja ta reda på lite mer och få en hum om riskerna och vad det innebär både i tid och effekt.
    För fortfarnade finns den stora ångesten om att inte vakna upp efter narkosen....

• Anonym (BMI 50)

maria ad - Kan jag så kan du!!! Jag har ringt idag!!!

Japp, bollen är i rullning. Läkaren kommer att ringa upp mig i morgon. Långt mellan ett samtal och att ligga där i väntan på op. Hinner tänka miljoner gånger vad som är rätt och vad som är fel. Men nu har jag tagit första steget iallafall....

• Anonym (BMI 50)

Hoppas att denna sida funkar för er nu....
    OM jag tyder det rätt för mitt sjukhus så är det 6 veckors väntetid innan op, NÄR man väl fått allt klart innan beslutet. Vet inte vad det innebär och vad som ska göras innan man kommer till op. Men sedan verkar det gå ganska fort. Bara 6 personer i kö och 95 % av de som opererats i höstas hade väntat mindre än 90 dagar.

http://sas.skl.se/vivprod/cgi/broker.exe?_service=viv_p2&_program=viv_pgm.websida.sas&mall=frameset.html

• Anonym (BMI 50)

Anonym SÅ - ja, för mig tog det över natten innan de sa att allt var ok. Fattar inte vad det är som tar tid. Annars brukar det ju bara ta en kort stund innan man får tillgång till allt. Men den som väntar på något gott.....

• Anonym (BMI 50)

Anonym så - Det var så lite så Flört

Ni som har opererat er, stämmer det som Anonym Ringarum skriver? Ska man först visa att man inte kan gå ner i vikt på annat sätt? Mitt problem ligger INTE i att gå ner utan att stanna där. Jag kan lätt tappa mycket i vikt men jag går upp lika snabbt, eller ärligt talat, ännu snabbare allt och mer där till.

Tappade väldigt mycket (drygt 40 kilo) med hjälp av pulverdrycker under 4 månader men sitter här nu med det och nästan 20 till. Ser operationen som en långvarit lösning på mitt eviga jojoåkande på vågen. Börjar seriöst tröttna på det....

• Anonym (BMI 50)

Jeja - Det är Lindesberg som gäller för mig med Skrattande Du kanske vill svara på mina miljoner frågor sedan Flört Du har ju varit där så att säga.....
    Gick du via VC eller hur startade du?

• Anonym (BMI 50)

Anonym ?? -  OM allt vore så "enkelt" som du vill ha det till skulle nog inte denna tråd behövas.....

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)