Inlägg från: Mrs Kaffelatte |Visa alla inlägg
  • Mrs Kaffelatte

Gastric Bypass (GBP)

Tack!!
    Jag håller tummarna för dig på måndag..
    Du måste ju bara komma in här och berätta hur det går...

Acomplia:
    www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,928698,00.html

Jag har provat reductil men det var bara kattskit.
    Så jag ska eventuellet kolla med denna medicin om den är bättre.
    Allt för att gå ner några kilon nu innan operationen.

Jag har dessutom börjat viktväkta denna vecka så jag verkligen kan visa dem att jag vill detta....

• Mrs Kaffelatte

Ja det beror ju på vart du ska någonstans.. Ska du på VC så är det itne alls säkert att de väger dig.
    De ska bara skicka en remiss till ditt lassarett och där kommre de garanterat att väga dig när då får komma dit. Det kan ju tyvärr ta lång tid..
    En del får komma in onom 6 månader på infomötet mednas andra får vänta i 4 år för att komma till det där infomötet..

Det var jättejobbigt när jag var in på infomötet med kirurgen.. Att behöva väga sig.. Jag har inte vägt mig på ca 3 år före dess...
    Andra gången i tisdags var det inte alls lika farligt..

Du har säkert försökt gått ner flera gånger i vikt men bara lyckats med några kilon.. Eller hur??

Se det så här:

Om du skulle behöva gå mellan Göteborg och Stockholm.
    Du har provat flera gånger men inte orkat hela vägen fram.
    Denna gång så kommer de att hjälpa dig fram bara du visar genom att gå en liten bit, att du vill komma fram till Stockholm...

Äh hoppas du/ni fattar..

Du komme väl in och berättar hur det går på VC??

• Mrs Kaffelatte

Va bra att det verkar ha gått bra däremot så reagerar jag lite på detta med remissen.
    Den ska han skicka och sen kan han börja hjälpa dig.. Som sagt var väntetiderna där är enorma och det är inte VC-läkaren som avgör om du får bli opad eller inte. Det bedömmer kirurgen..

2 månader..
    Hm ja jag fattar att du "känner dig lurad"..

Jag vet här där jag bor så är det någonstans 2-3 års väntan på att "få komma in i rullarna" alltså få träffa kirurgen och köra i gång på allvar..
    Nu är det kortare tid på en del ställen. För en kompis till mig tog det 6 månader från läkarebesöket och remissskickandet till klar op. Men detta var i stockholm..

Ja ja men hur som helst så har du i allafall fått stenen i rullning nu... Varje steg framåt är bra..

Hej hopp!!!

• Mrs Kaffelatte

Vårdgarantin...

www.vardguiden.se/Article.asp
    Alltså 90 dagar från det man träffat läkaren ska problemet vara "åtgärdat".
    Alltså kan man tyvärr inte åberopa den innan man träffat kirurgen för en bedömning.
    Jag har försökt..

Men Maja o Felicia:

Om folk i samma län som du har fått en tid så fort så bör det nog inte dröja evigheter innan du får tid heller..

Vi håller tummarna..

Som sagt var varje steg framåt är ett steg i rätt rikting!!!

Hade vi inte "börjat" med detta nu utan skjutit fram det så komer ju "andra sidan" fortare.. Om ni fattar vad jag menar..

• Mrs Kaffelatte

Anonym:

Är det så så ring och ifrågasätt detta med vårdgaratin..
    DÅ kan du ju få komma någon annanstans och opa dig i stället...

• Mrs Kaffelatte

WOW.. Får väl passa på att gratta..
    Ät nu tårta för sen kommer det inte att bli så mycket sånt på ett tag..

• Mrs Kaffelatte

Ja ja ingen som är här och talar med mig så jag får väl tala med mig själv..

-Nån som har läst boken : Operation nytt liv, av Hanne Kjöller??

-Nää det har jag inte, funderar på att köpa den och läsa..

-Många säger att det är kanon just när man ska viktopa sig.

-Ja det har jag hört med..

En dialog med mig själv..

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)