• Felicia6

Gastric Bypass (GBP)

Maja o felicia, jag frågade faktiskt efter en remiss till en dietist oxå, men han var mer tveksam till det än till op? (men det var för det finns bara en dietist i hela Skeå typ)
    Så jag är glad att äntligen va i kö, och du kommer ju vara det snart oxå

Terrormorsan, ja han frågade om hur min vikt varit under mitt liv, vad jag provat för olika bantningskurer, hur jag har mått osv typ..
    Ganska normala frågor och jag väntade mig ungefär nåt sånt oxå
    Vad fick du för frågor?

• Felicia6

Terrormorsan, haha okej
    iofs frågade han om jag visste nåt om operationen och om jag hade tänkt länge på det o var säker o då började jag rabbla fakta från viktop
    Och då blev han rätt säker på att jag visste vad jag gjorde

• Felicia6

Hur funkar det?
    Min läkare skulle ju skicka en remiss till kirurgen.. Får jag nåt brev om att dom mottagit remissen eller sitter jag i ovisshet i 1-2år då kön är framme vid mig?
    (Ja, förutom om jag ringer då)

• Felicia6
    Anonym skrev 2007-03-30 09:40:04 följande:
    från några månader till 1-2 år??Jasså? Snarare 1-7 år skulle jag vilja säga.
    7 år????

Har ALDRIG hört talas om någon som fått vänta i 7år?
  • Felicia6
    Anonym (bmi 35) skrev 2007-03-30 10:15:46 följande:
    Men om man vill ta bort hud efter viktminskningen får man väl snällt stå för det kostnaden själv, eller hur?
    Jag har läst om flera på viktop, som har fått det genom landstinget.. Många får bukplastik, en del lårplastik och några få får brösten gjorda oxå..
    Men man måste ha en hel del hudöverskott för att få det genom landstinget som jag förstått det
  • Felicia6

Trollprinsessan, tänk bara att det finns en risk att du dumpar på det bara..
    Dom rekommenderar på viktop iaf att man först provar lite hemma innan man börjar prova saker hos andra

• Felicia6
    trollprinsessan skrev 2007-03-31 12:12:32 följande:
    ja jag har knappast tänkt att dricka några mängder.. *S* ett litet glas under en middag bara...
    Jo, men dumpar du så kan det bli efter ett litet glas oxå, det var så jag menade
    menade inte att du skulle storsupa
  • Felicia6

Jofimiel, Åhhhh, nu är jag ordentligt avis på dig
    Tänk vilken lycka att kunna gå på tex gina tricot o köpa kläder.. Åhhh :S

Katja83, du finns oxå på viktop va? Tycker mig känna igen din bild oxå

• Felicia6

Jofimiel, snart o snart.. har jag tur är jag där om ca 3år.. känns som en evighet
    1-2års väntetid här i stan, och sen ytterligare ett år kanske innan jag kommer i såna storlekar..

Men bättre med 3år än 30 år iaf

• Felicia6
    Anonym (väntar) skrev 2007-04-30 09:59:15 följande:
    Bröst- och lår operationer får man inte av landstinget. Bukplastik får man bara om man har svåra besvär av t.ex. svamp.
    Njae, jag har läst MÅNGA som får bukplastik utan att ha svamp...
    Och jag har läst flera som får lår av landstinget oxå..
    Däremot är bröst svårt att få igenom har jag läst
  • Felicia6

Suck, jag har försökt ringa kirurgen i lycksele i nån vecka nu och VARJE telefontid är det upptaget heeela timmen dom har telefontid.. så fruktansvärt irriterande
    jag vill ju veta om min remiss kommit fram än ju :S

• Felicia6

Terrormorsan, visst är det jobbigt? :S Fick du en remissbekräftelse eller ringde dom bara en dag?

nudelbumsan, här i västerbotten behöver man inte gå till nån grupp vad jag vet, dock är det obligatoriskt med en gastroskopi innan operationen

• Felicia6
    nudelbumsan skrev 2007-05-03 18:56:44 följande:
    Fy faan vad ledsen man blir.. Jag var å handlade å precis när jag går förbi systemet så står d där ett par killar kanske 14-16 års åldern å tittar på mej å skriiiker Fyyy fan titta på det äcklet fy faan så jävla fet bäst du går till viktväktarna el bara gå å dööö ingen som bryr sej ändå om dej!!!, då tänker man å gråter en skvätt ja varför inte dö?!? hmm sitter å gråter just nu bara för att få hör en sak har förstört hela min dag, Jag har ju haft en ganska bra dag idag.. Vad ska man göra med sitt liv egentligen?!?
    Åh fy
    Lider med dig, men försök tänka att "fjortisar" alltid hoppar på en som är liite annorlunda.. Vad det än handlar om..

Men jag vet hur otroligt jobbigt det känns, har själv råkat ut för det.. Dock inte 14åringar men iaf..
    Usch, man undrar ju vad dom får lära sig hemifrån
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)