Inlägg från: nudelbumsan |Visa alla inlägg
  • nudelbumsan

Gastric Bypass (GBP)

tack Zebra71 då vet vi det!! alltid bra att veta... Jag har snart väntat 3 mån på en remiss till kirurgen=( men den kommer nog snart då...

• nudelbumsan

okej jag väntar tills jag ska å prata med kirurgen... så får vise hur länge jag måste vänta där... Och vad gäller anonym gå in å läs på internet om opn gastric bypass så hittar du mycket av dina frågor!!!

• nudelbumsan

Va d ett bra program?? Jag missade det jobbade till kl 20 åhhh *snyft* vet ni om d kommer i repris?? kram Lina

• nudelbumsan

Mrs Kaffelatte: Tackar för den då ska jag titta på det=)

• nudelbumsan

Anonym (lycka) : Hur lång tid tg d för din man att gå ner så mycket?? å hur fort fick han hjälp?? /Lina

• nudelbumsan

å jag har fortfarande inte fått min remiss *gråter snart* längtar.. d har snart gått 3 mån från att jag fick en lapp om att jag skulle få en remiss.. *suck* *suck*

• nudelbumsan

Hej Justmystica!!
    D är allt bra att kontakta läkare oavsett om du får opn el inte. Det är ju inte bra med för högt bt. Men kontakta din husläkare han kan råda dej.. Gå gärna in på sidan www.viktop.se å titta där står d en himla massa bra! Nu kommer jag inte ihåg vad gränsen går men d är väl BIM 40 tror jag el nått.. Men har du besvär å verkligen inte kan själv så måste du ju få hjälp (vi här inne vet alla hur svårt d är att banta) =) ingen dans på rosor precis.. Men prata med din husläkare så får vi se vad han/hon säger Lycka till!! /Lina

• nudelbumsan

justmystica:
    Nu såg jag att jag hade styrt om bokstäverna hehe BMI ska d ju stå=)=) usch då vad är hon för sjuk om man får fråga? Men man ska ha provat d mesta innan man får opn banta, drycker, piller och sen på endel fall så ska man ha gått ner ett X antal kilo innan man får opereras.. Men inte ialla fallen..´Jag har försökt d mesta men inget hjälper provade cambridge kuren gick ner 10 kilo på 2 veckor men när jag väl börajde äta (måttlig mängd igen) gick jag upp d å lite till *suck* Men jag har bara kommit så långt att jag ska in å prata med kirurgen å remissen ska komma nu idagarna så jag bara väntar. Jag har varit hos 5 olika läkare som sagt ett blankt NEJ men jag gav aldrig upp eftersom jag har en jobbakompis som gjort den opn så hon hejade på.. Hon gick ner 60 kilo på 9 mån å e kanon fin inget häng allt å då var hon 40-45 när hon gjorde den.. Men d var tyvärr inte här i Sverige utan i schweitz å där vara d bara in göra sen var d klart (om d ändå kunde vara så här) Men kirurgen har inte sagt sitt än jag kanske får ett NEJ av honom men d tror jag inte eftersom jag har ett BMI på 46 =(=( fast d är inget som synd att jag väger så mycket.. Alla frågar var jag har lagt det hehe=) kram Lina

• nudelbumsan

Usch vad hemskt.. Hur mår hon nu då? Jo d e sant hehe men bara du inte ger dej så kommer du nog åxå få d.. All fetma belastat ju hjärta å andra organ i kroppen.. Jag är rökare med så jag är rädd att jag inte kommer få opn för det å kan bara inte sluta =) inte lätt...

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)