Inlägg från: Maja o Felicia |Visa alla inlägg
  • Maja o Felicia

Gastric Bypass (GBP)

Hur har ditt liv efter op varit? Hur har det funkat med barnen och arbete?
    Hur funkar det med maten? Efter hur lång tid började du med smakportioner?
    Har hört *rykten* om att om man har små barn kan man få vänta.. Ligger det nåt i det och vad räknas som små barn i så fall?

• Maja o Felicia
    Anonym (gjort -06) skrev 2007-02-02 15:07:52 följande:
    jag gjorde en öppen op, har alltså ärr från bröstbenet ner till naveln.
    Hur har det varit för dig efter din op? Har du barn? Hur har det funkat efter op? Varför fick du en öppen op? Är det inte bättre med titthålls op?
  • Maja o Felicia
    Anonym (BM1 42) skrev 2007-02-02 23:18:16 följande:
    Jag har också allvarliga funderingar på GBP, men har inte riktigt vågat ta första steget och ringa VC än Känns som att det är det enda som skulle hjälpa mig, jag behöver gå ner 50 kilo och det känns som en omöjlig uppgift tyvärr. Har vid några tillfällen gått ner upp till 10 kilo men sen har jag gått upp allt och lite till varenda gång...
    Hej.. Välkommen till tråden..

Jag känner igen mig i det du skriver.. Jag hoppas att du vill hänga kvar här och utbyta lite tankar!

/Jeanette
  • Maja o Felicia
    Anonym (BM1 42) skrev 2007-02-03 08:49:16 följande:
    Anonym (*) skrev 2007-02-03 00:59:29 följande: Anonym (BM1 42) skrev 2007-02-02 23:18:16 följande: Jag har också allvarliga funderingar på GBP, men har inte riktigt vågat ta första steget och ringa VC än Känns som att det är det enda som skulle hjälpa mig, jag behöver gå ner 50 kilo och det känns som en omöjlig uppgift tyvärr. Har vid några tillfällen gått ner upp till 10 kilo men sen har jag gått upp allt och lite till varenda gång... Jag känner igen det du beskriver!! Tänk att vi är så otroligt rädda att tag i saker när det gäller vår övervikt.. Mitt liv måste bestå av annat än ångest över mitt totala misslyckande när det gäller vikten och att äta!! Jag är så trött på det här.. Samtidigt kan jag svänga och känna panik över att ja men då kan jag inte äta! Trycka i mig när den sidan är framme och njuta när den sidan vill ha sitt... Är det bara jag som är så här? Jojo bantar i panik... Jag kan också känna att hjälp, vem skulle jag vara utan all god mat och godis! Känns som om det kommer bli en stor sorg att inte kunna äta vad man vill... men jag förstår ju själv att det är just det här beteendet som jag måste göra nåt åt!Vill ju inget annat än att ha ett sunt förhållande till maten, kunna äta i lagom mängder utan att frossa som jag gör nu!
    Jag känner igen mig i er.. Samtidigt som jag inget heldre vill än att få den här operationen så känns det som en sorg att lämna det ätande livet eller hur jag nu skall förklara...
    Hoppas ni förstår hur jag menar...

Vad skönt det känns att jag vågade starta den här tråden... (det var jobbigt att ta steget, rädd att hänga ut mig och så..)
  • Maja o Felicia

Till mamma 33...

Jag blir så inspererad av att läsa ditt inlägg.. Välkommen hit och tanna gärna här och diskutera med oss..

Till ALLA vill jag säga VÄLKOMMNA och jag hoppas att vi kan ge och ta här..
    Att vi kan insperera varann och stötta..   / Jeanette

• Maja o Felicia

Till mamma33 och Anonym (*)

Jag känner igen mig.. Jag äter ute men ibland kan jag känna att det är jobbigt om jag har en jobbigt dag. Vad jag kan tycka är jätte jobbigt är om jag skulle vara ute och gå och bli varm och svättig!!  Då tänker jag att andra reagerar på att jag är tjock. På badhuset tycker jag att det är jobbigt. När Felicia (10 år) var liten och var på dagis och jag skulle klä på henne viterkläder och det var en kamp och jag började svättas då skämdes jag enormt mycket!!!! 

Köpa godis är pinsamt!! Det är som om jag känner att andra tänker: Sluta ät godis så skulle du inte vara så tjock!! Ledsen

Vad som gjorde mig ledsen när jag väntade Maja var att jag var stor överallt. Jag DRÖMDE om en graviditetsmage som var stor och stod rakt ut.
    Nu hann jag inte gå så länge (till v 27) men jag hade en jätte mage! Såg nog mest fet ut Gråter

• Maja o Felicia

mjukisvicki:
    Visst är det tråkigt att allt skall vara så dyrt.
    Men samtidigt tror jag inte på några pulver eller tabletter för jag tror att man helt enkelt måste äta rätt o röra på sig.. Det absolut tråkigaste är nog det enda rätta tror jag.

Hoppas att du stannar här hos oss och diskuterar lite med oss!! Välkommen hit iallafall!!

• Maja o Felicia

Jag är så trött på att vara tjock!!!

• Maja o Felicia
    Mrs Kaffelatte!! Grattis!! Vad härligt.. Känner mig mera hoppfull efter att ha läst ditt inlägg!!

På måndag skall jag till hälsocentralen, få bollen i rullning! Nervös...
    Vad är Acomplia och hur funkar det?

/ Jeanette
  • Maja o Felicia
    setareh skrev 2007-02-11 09:44:44 följande:
    Lycka till på VC på måndag!
    Tack..
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)