Anonym (BM1 42) skrev 2007-02-03 08:49:16 följande:
Anonym (*) skrev 2007-02-03 00:59:29 följande: Anonym (BM1 42) skrev 2007-02-02 23:18:16 följande: Jag har också allvarliga funderingar på GBP, men har inte riktigt vågat ta första steget och ringa VC än Känns som att det är det enda som skulle hjälpa mig, jag behöver gå ner 50 kilo och det känns som en omöjlig uppgift tyvärr. Har vid några tillfällen gått ner upp till 10 kilo men sen har jag gått upp allt och lite till varenda gång... Jag känner igen det du beskriver!! Tänk att vi är så otroligt rädda att tag i saker när det gäller vår övervikt.. Mitt liv måste bestå av annat än ångest över mitt totala misslyckande när det gäller vikten och att äta!! Jag är så trött på det här.. Samtidigt kan jag svänga och känna panik över att ja men då kan jag inte äta! Trycka i mig när den sidan är framme och njuta när den sidan vill ha sitt... Är det bara jag som är så här? Jojo bantar i panik... Jag kan också känna att hjälp, vem skulle jag vara utan all god mat och godis! Känns som om det kommer bli en stor sorg att inte kunna äta vad man vill... men jag förstår ju själv att det är just det här beteendet som jag måste göra nåt åt!Vill ju inget annat än att ha ett sunt förhållande till maten, kunna äta i lagom mängder utan att frossa som jag gör nu!
Jag känner igen mig i er.. Samtidigt som jag inget heldre vill än att få den här operationen så känns det som en sorg att lämna det ätande livet eller hur jag nu skall förklara...
Hoppas ni förstår hur jag menar...
Vad skönt det känns att jag vågade starta den här tråden... (det var jobbigt att ta steget, rädd att hänga ut mig och så..)