Gastric Bypass (GBP)
Ja jag ska komma in och berätta.. Känns jobbigt att lämna ut sig.. Känner mig osäcker på hur mycket jag måste lämna ut mig.. Känns som om jag ska på en GYN-undersökning!
Jag menar att jag tycker att det är jobbigt att prata om min övervikt! Då känns det som att jag klär av mig naken fast jag har alla min kläder på... Måste antagligen väga mig :(
Hej!
Varit på VC i dag, var jätte nervös när jag kom in.. Fick en bra läkare från tyskland.. Han pratade med mig ett tag först och sen kollade han blodtryck.. (de var bra) Ska gå till dietist i 2 månader och sen skall vi träffas och prata om hur det går. Då först skall han skicka remiss vidare. I morgon skall jag dit till VC kl8,00 och lämna blodprover och Väga mig! Jag har ju inte vägt mig på så läng tid... Jaja, lika bra att jag får veta.. Jag känner nu att jag hade velat att han skulle ha skickat remiss direkt när det ändå är så lång vänte tid... Känns som att man förlorar 2 månader.. Är nog bara lite överkänslig just nu.. Fryser och är helt slut nu!!
Du har säkert försökt gått ner flera gånger i vikt men bara lyckats med några kilon.. Eller hur??
-Ja det har jag!! Många gånger... och jag lyckas i början.. Men sen att hålla kvar, jag klarar det inte..
Jeanette
Hej
Var och lämnade prover nu på morgonen och vägde in mig.. Snacka om en kalldusch!!! Jag fattar inte att det är sant!! Har ett BMI på 47!!!!!!! Den vikten som vågen visade är ett enormt sor människa för mig, jag ser mig inte som så stor!!! Jag tycker att jag är snygg och ganska stor om magen men inte sååå FET!! Känns jobbigt nu!!
Dom tog prover på blodfetter och för sockersjuka.. Han ringer om det är nåt galet annars så skulle vi höras om 2 månader
Till Anonym: Det är säkert olika från lansting till lansting men här i Gävleborg så om du har haft ärtstörning så skall du ha fått behandling och varit *friskskriven* i 5 år innan du får komma i kö för en OP..
Oj, hoppas ni orkar läsa nu.. *fnitter*
Tack :)