Gastric Bypass (GBP)
Bra fråga...
Skulle jag också vilja veta.
Bra fråga...
Skulle jag också vilja veta.
Jag har Bmi 48 då borde jag väl få en OP???
Gå in på viktop.se och läs där..
Finns hur mycket som helst.
Registerar dig och fråga någon i forumet.
Det finns säkert någon som har varit som dig.
Men om du kräks och håller på så då finns det risk att du inte får bli opad just pga ditt förhållande till mat.
Jag har tidigare i denna tråd skrivt om vad som "krävs" för att få en op. Och man får inte ha bullemi eller så..
Outsidera hadlar i kväll bla om en klubb som finns i stockholm som heter Stor och vacker.
Har varit dit några gånger. Ett underbart ställe. Man får känna sig attraktiv och snygg och "normal".
Rekomenderas att kolla in stället i allafall.
Kopierat från kanal5.se:
"Att väga över hundra kilo behöver inte alltid betyda att man inte är eftertraktad av det motsatta könet eller att man inte trivs med sig själv. I "130 kilo kvinna, sexig och stolt" får vi träffa människor som på olika sätt trivs med sina liv som tjocka, och andra som går igång på just tjocka människor.
Anna, 33 år, var deppig och hade dåligt självförtroende. Men hon peppades av väninnan Isabella som började ta ?sensuella? bilder på henne. Idag är plåtandet en hobby för Anna som har en egen katalog av sensuella bilder på nätet.
29-åriga Malin söker en kille. Outsiders följer med henne på en singelträff för tjocka.
Mattias är en så kallad "Fat Admirer" som umgås mycket med andra män som också är FA. Outsiders är med dem när de ses på puben och när de går på en "Stor och Vacker fest". Privat är Mattias ihop med Linda, som han skulle dumpa om hon gick ner i vikt."
Detta kanske blir lite ot här i denna tråd men jag vet att det finns flera där som har gjort denna operationen.
Dessutom så kan det vara skönt och se andra människor som faktiskt är nöjda och bekväma i sin övervikt.
Bmi 53>>>
Det är underbart på klubben
Mattias är en mycket trevlig kille och ja hans flickvän med..
Men att kunna få känna sig lite som ett "sexobjekt" är en konstig känsla.. Men skön samtidigt.. Det är man inte van med när man har BIM 47.
Ta och se det. Det är underbart!!!
Jag tackade nej till att vara mannekäng på denna visning på klubben.. Palalde inte att tv skulle vara där, så jag stannade hemma...
Ringarum:
Du har 3 styckna sjukhus i landet som opererar privat.
Sophiahemmet i Stockholm,kostar 105.000kr för öppen operation,120.000kr för titthål.
Sen har vi akademikliniken,kostar 95.000kr
Sen finns Carlanderska sjukhuset i Göteborg,som bara kör titthål,kostar 120.000kr
Ska själv göra en privat gastric bypass operation nu i vår förhoppningsvis,har ej bestämt vart jag ska göra den,närmast är ju Sophiahemmet,men är lite osäker på om jag vill gör en öppen operation,dem säger ju att det är bättre med titthåll.....
Har iallafall fått en tid för konsulation hos Sophiahemmet nu i mars,så får vi se!
PS;Väntetiden för privat är ju bättre,man kan få en tid nu redan i mars sa hon!
Men som sagt,det är ju mycke pengar!
Ringarum Där jag opade mig så rekomenderade läkaren mellan 8- 10 kg för då krymper levern avsevärt och det blir lättare med titthål.
Lycka till vill jag oxå säga.
Ska själv operera mig den 23/4 på Carlanderska.
Väntar med spänning!
ANonym?? tror väl att vi sitter här med 25-30 kilos övervikt och bara trycker choklad hela dagarn.
Att vi sen har "en sjukdom" och har försökt gått ner i vikt majoriteten av vårat liv och så fattar kanske inte denna person.
Detta är långt i från ett enkelt beslut att ta och vem som helst kommer inte i genom läkarnas kontroller.
Det är inte vem som helst som bara kan gå och bestämma sig ena dagen att nu vill jag bli opad och nästa dag ligga under kniven.
Vägen är lång och man måste ha gått genom en massa dieter, piller och kursen innan man i huvudtaget kan få komma på tal att få en operation.
Men hur ska vi göra med alkoholister? och anorektiker?
Är det också välfärdsproblem??
När jag opererade mej-0101 så började jg direkt med vanlig mat det var ganska skönt att få tugga påengång med tanken på vad man hör om att sakna själva tuggandet vid flytande perioden
Inlägg 477
En switch är en lika bra op som en GBP, men fungerar bättre för den som har högt BMI.
Över 50. Under 50 i BMI får man inte göra en switch alls.
Var inte ledsen för det erbjudandet, det är helt klart ett toppenbeslut av din läkare att han funderar på switchen i ditt fall.
Jag känner många som är opade med switch och de är så lyclkiga över sin op och har haft en toppen viktresa. Några så mycket som 100 kilo ner!!
från några månader till 1-2 år??
Jasså?
Snarare 1-7 år skulle jag vilja säga.
Nää det är ganska extremt och i dag så är de som väntat så länge ganska nyopade.
Men det är någon månad från att remissen är skickad? Nää snabbaste jag hört om är 9 månader från vc-opbord.
Normala förhållanden är väl ca 2-3 år från remiss till op.
Kan man skaffa barn efrter en GBP? Måste man i så fall vänta visst länge innan man fixar en graviditet och är det risker med det hela???