Gastric Bypass (GBP)
Hej allihopa... Jag fick tillbringa lördag och söndag på sjukhuset igen...
Fick såååå otroligt ont i axeln och under revbenen natten mellan torsdag och fredag....
kändes som håll... fast 1000 ggr värre och som om det stacks in knivar i axeln och sidan varje gång jag andades in... Sov inte speciellt mkt den natten..
fredagen var det lika dant fast liiite bättre... men jag ringde iaf in till sjukvårdsrådgivningen... och fick rådet att ringa kirurg som tyckte att jag skulle avvakta.. men försvann det inte eller blev värre så skulle jag kontakta akutmottagningen...
men det kunde ju bara vara en sträckning sa hon på kirurgmottagningen.
Natten mellan fredag och lördag tog jag en citadon som jag hade kvar sen operationsvistelsen... sov någorlunda...
Men lördag var det samma sak igen.. Så jag ringde sjukvårdsrådgivningen igen... som tyckte att det här måste kollas upp och att jag skulle åka in på akuten direkt....
När jag väl kom in så kippade jag nästan efter andan... för att det gjorde så ont att andas... enligt hon i luckan så hyperventilerade jag...
Jag fick komma in ganska direkt...
Det visade sig att jag hade feber... 38.5... fick träffa läkaren... och blev inskriven på kirurgavdelningen (där jag låg förut) .. efter nån timma så blev jag nerkörd till röntgen...
Röntgen visade att jag hade en liten vätskeansamling i vänstra lungan...
därför fick jag stanna kvar.... *sucka* (jag är såååå less på sjukhus nu!!)
När kvällen kom.. hade jag fortfarande feber... (hade ingen feber innan jag åkte in på sjukan)...
Idag... ingen feber på morgonen... eller 37.7... Träffade en ny läkare... som begärde att ett prov skulle tas... för att kolla blodvärden.. (nåt som har med att kolla proppar att göra)...Visade det testet förhöjda värden.. så var jag tvungen att göra en special lungröntgen...
En timma senare... proverna visade lite väl mkt förhöjda värden... så det blev raka spåret ner till röntgen igen...
Jag var övertygad om att det var en propp.. =( Fast enda tanken jag hade var att, fan jag vill inte stanna kvar här på sjukhuset.. och ska jag lyckas övertala läkarna att låta mig åka hem och kurera mig där istället????) ..
Well.. röntgen visade ingenting... !!!
bara att jag fortfarande hade den där lilla vätskeansamlingen i lungan.. men ingen propp..
En medicinläkare kallades till avdelningen för att kolla mig...
Han klämde på mina ben.. mätte vaderna... tryckte längs insidan av låren och neråt... (kittlas ganska bra) .... ställde lite frågor och kom fram till att nä.. det var inget fel på mig... Och tyckte att jag kunde ju faktiskt få åka hem...
=)
Eg. är jag inte riktigt utskriven från avdelningen.. avdelningsläkaren sa att endera kunde jag bli ordentligt utskriven (men fick vänta ungefär 1 timma på det) eller så kunde jag bara åka därifrån...
Jag åkte bara därifrån *S*
Jag mår mkt bättre... har fortfarande liiiiite feber... och känner fortfarande liiiite av smärtan i sidan och axeln.. men det är såå mkt bättre än vad det var i fredags och igår... =)
En bra sak iaf... jag vägde mig på sjukhuset.. och stämmer den vågen.. så har jag gått ner 6 kg sen op....