Gastric Bypass (GBP)
Trollprinsessan - tack, då vet jag ännu lite mer.
Tar väl nästa fråga på en gång då
Är läkningstiden och riskerna för komplikationerna de samma för om man har en öppen op eller titthål? Någon som vet??
Trollprinsessan - tack, då vet jag ännu lite mer.
Tar väl nästa fråga på en gång då
Är läkningstiden och riskerna för komplikationerna de samma för om man har en öppen op eller titthål? Någon som vet??
Trollprinsessan - Jag tycker allt att du ska skriva så som du känner det och så som du mår, men framför allt att du ska fortsätta skriva här.
Vi alla vet väl att det finns en baksida av operationen som är full av komplikationer, det vore att stoppa huvudet i sanden om man trodde något annat. Och för oss som inte har opererats ännu tycker jag bara att det kan vara bra att få veta hur man kan må. Alla mår inte så, vissa sämre och vissa bättre. Men det är verkligeheten.
Så, hoppas nu att du mår bättre och att febern har gett sig så att du i lugn och ro kan få börja resan neråt, även om du har fått en kanon start så här långt - viktmässigt.
Kram och krya på dig ![]()
Usch, jag skulle ju ha blivit uppringd av en läkare förra veckan men han ringde ju aldrig. Så idag tog jag nytt mod och ringde VC för att återigen sätta bollen i rullning. DÅ har de inga telefontider idag. Jag kommer alltså inte ens fram till VC.
Undrar om det är ödet som säger att jag inte ska gå vidare utan försöka lösa det själv - igen!!!!
Får väl försöka samla ihop mod till i morgon igen och prova....
Den 19 april smäller det... Då ska jag ta första steget mot en ev operation och träffa en läkare på VC. Första steget på en låååång väg.
Har ju dessutom lyckats läsa allt för mycket under kategorin komplikationer inne på vitkop så man kan ju undra ibland vad man ger sig in på ![]()
Men tänker samtidig att jag lever väldigt riskfullt så som jag väger i dag.
Tussan - Hmmm, jag hade absolut också tagit det som ett tecken.... Men jag vill ju kunna skriva så som du gör - 4 år senare och 52 kilo mindre (minst). Men kanske är det så att det är lättare att se den statistik som finns vid en operation än den som finns för det liv jag lever idag. Att operera mig är ju ett medvetet val jag ska ev. göra och då utsätter jag mig för riskerna medvetet. Visserligen har jag tagit mig hit till denna vikt medvetet men det var inte ett beslut som togs och kunde ändra mitt liv över en natt.Fast samtidigt antar jag att det är nyttigt att bejaka sådana här känslor.
Och jag ska ju bara träffa en läkare, än så länge ![]()
Trollprinsessan - 4 kg i veckan! Tänk om man kunde kör så en 10-15 veckor! Då skulle det bli beach 07 iallafall
Jättekul att det känns så bra nu och att vågen visar resultat.
Musmamman - tror säkert att det kommer gå bra för dig. Tänk bara efter före så brukar det oftast lösa sig.
trollprinsessan - Hoppas att du fick ett bra svar av läkaren idag. Låter jobbigt....
Trollprinsessan - låter som en läkare med flextider
Gick det bra då???
nyfikna flickan -Stackare
![]()
Lider med dig och hoppas att du snart får en ny tid. Och det absolut snarast....
Förstår vilken smäll det var att bli bemött på detta sätt och så nervös man är innan.
Kram på dig![]()