Inlägg från: Anonym (BMI 50) |Visa alla inlägg
  • Anonym (BMI 50)

Gastric Bypass (GBP)

Idag ska jag till läkaren på VC, tvivlar inte en sekund på att han kommer skicka en remiss. Dels på grund av vikten, diabetesen och sedan var det han som pratade om det sist vi sågs. Han som fick mig att inse att det är kanske det enda vettiga alternativ jag har.
    Men det är klart, han kan ju ha ändrat sig...

• Anonym (BMI 50)

Lianelg - Låter ju underbart och ett stort grattis Skrattande Både till viktminskningen, att du har hållt den och sedan åt bebben Flört

• Anonym (BMI 50)

Nu är det klart och remissen kommer att skickas. Han trodde att jag kanske skulle få kallelse till kirurgen till hösten och sedan op om 1 år eller så. Fast samtidigt sa han att han har ju inte riktigt koll på väntetider eller så.....
    Men nu är bollen i rullning på riktigt och det är "bara" att vänta på remissen.....

• Anonym (BMI 50)

jela - Börja med att beställa en tid på VC och förklara varför du vill opas och så är du förhoppningsvis inne i rullorna iallafall. Sen är det ju en lång väg till själva operationen och man får stöd i frågor och funderingar längs med vägen.
    Lyft luren och ring!!!!
    Om du har ett BMI som är bra/fel eller vad man nu säger.....Flört

• Anonym (BMI 50)

Maja o Felicia - japp nu är det bara att utrusta sig med en stor portion tålamod och vänta på vad som ska hända, när det händer. Undertiden får vi följa med alla andras resor och glädjas åt dem.

• Anonym (BMI 50)

jeja - Ledsen för din katt Ledsen och strul på jobbet är ju ingen hitt heller. Hoppas att det löser sig för det är bra tråkigt när det är jobbigt på jobbet.
    Du, tror säkert att jag frågat tidigare, men hur länge tog det för dig från remiss till op?

sylli - Det är nog mig du syftar på ang att vara rädd att inte vakna upp igen Flört Vet om riskerna idag man det som är skillnaden är ju att man medvetet utsätter sig för risken att inte vakna. Precis som att ställa en grupp personer i ett hörn och konstatera att en av er kommer att bli träffad av åskan!
    Alltså, den känslan jag har kommer inte få stoppa mig om jag kommer så långt som till op. Men läkaren som jag träffade igår tyckte att det var jättebra att jag berättade om vad som skrämde mig redan nu, då kommer det ligga till grund också för hur jag kommer bli bemött sa han.

• Anonym (BMI 50)

jejja - Då gick det ju ganska fort då.... Hoppas att lite av de pengarna eller många nya finns nu är 2007 Flört eller 2008 kanske jag ska skriva.....
    Och tack för svaret, även om det kanske var andra gången Skrattande
    Återkommer säkerligen med mer frågor när de dyker upp....

• Anonym (BMI 50)

Johanna - Visst syns det väl - grattis till halvvägs
    Verkar som om vi kör lite i samma klass. Borde vara ungefär lika många kilon som ska bort här med - typ halva mig Förvånad

• Anonym (BMI 50)

Johanna - Har precis varit på VC och remissen har kanske kommit iväg. Så jag är lååååångt ifrån en op just nu.
    Dock har jag väldigt framgångsrikt druckt Cambridge och tappat 40 kilo på 4 månader innan men vad hjälper det idag. Men det jag ville komma till vara att jag vet hur underbar den där känslan är. Och sen när man går förbi skyltfönster och man inte känner igen sig själv i fönsterbilden. Eller när man kan ställa sig i ett byxben. Underbar känsla. Fast skrämmande hur man låter sig själv komma dit man är idag....
    Men det är väl ingen idé att sitta och gräma sig över det. Gjort är gjort!

• Anonym (BMI 50)

Johanna - Det är Lindesberg som gäller för mig, ligger några mil norr om Örebro. Samma sjukhus som jeja 66 opades på. 11 månader låter som helt OK.

På något sätt känns det som om man inte vill vänta för länge. Inte bara för att man vill ner i vikt men man kan ju inte sitta så här flera år till, det pallar ju inte kroppen. Och risken är väl stor att man lägger på sig ännu mer då.

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)