• Mirali

Hur stor är magen i v.19??

Jag vet att det säkert är väldigt individuellt, men ungefär hur mycket mage hade ni i vecka 19?

Om graviditeten går bra så kommer jag att vara i vecka 19 när jag gifter mig vilket ger lite problem med min klänning.
    Jag har min drömklänning men frågan är om jag kommer att komma i den även om jag lägger ut den...
    Så bara för att få ett litet hum om hur det kan tänkas vara och försöka planera lite i alla fall så skulle jag gärna vilja veta hur mycket mage alla haft i den veckan.

Tack på förhand

• Svar på tråden Hur stor är magen i v.19??
  • Miss Lau

Under min första graviditet syntes magen inte alls i v.19.

• Pingur

Kolla på sidan www.niomanader.se . Där finns bilder på magar i olika veckor. Då får du en idé om hur stor skillnaden kan vara också.

Grattis till både bebis och bröllop!!

• Linda D

Jag har bilder i mitt galleri som du kan kolla på om du vill.

Lycka Till!
    Grattis också!!

- BF 10 februari 2007 -
  • Mirali

valmar:

Inte? Undrar om jag vågar hoppas på det, då skulle jag ju kunna ha min fina klänning i alla fall

• Mirali

Oj... det är nog bara att konstatera att det kan vara väldigt olika... får försöka planera för alla olika slags magar.

Tack för svaren

• sextontolv

jag har bilder på min i mitt galleri!
    men det e ju också olika från person till person :)

• Beckah82

Jag går in i vecka 19 idag (18+0) igår såg min mage ut så här:

♥ Beckah, mamma till Victor 980815 och Lilla Bus i magen -> 070706♥
  • Megalomania

Såhär mycket syntes det på mig... kan iofs påpeka att redan veckan efter var jag MYCKET större om magen så det är nog svårt att säga.

v 5.jpg
    v 19.jpg

• polaris

Beckah. Det syns att det inte är första barnet. Har bilder i mitt galler från den tidpunkten.

• Beckah82
    polaris skrev 2007-02-02 10:56:28 följande:
    Beckah. Det syns att det inte är första barnet. Har bilder i mitt galler från den tidpunkten.
    Vet inte riktigt hur jag ska ta det men?

Jag var stor första gången också och det är 9 år sedan sist så det har inget med saken att göra Tyvärr fotades det inget förrän i slutet.
    ♥ Beckah, mamma till Victor 980815 och Lilla Bus i magen -> 070706♥
  • polaris

Beckah: Nej, nej, menade inget illa, tycker magen är jättefin! Hade gärna också haft en rejäl bulle så tidigt men för mig toxväxte den v.20-25, före dess såg inte särskilt många att jag var gravid.

• SysterHedvig

i mitt galleri finns bilder på magen i vecka 19+2 då den var normaltjock och i vecka 23+någonting där kulan vuxit till

• Åke Vilse

Men vilka stora magar alla har Förvånad

Så där stor blir inte min om jag ens spänner ut den för fullt...
    Och det är andra barnet jag väntar.

• Zmulan

Så här såg min mage ut förra veckan i v.19....

Dotter juli 04, BF 25 juni 07
  • Miss Lau

Vilka jättemagar alla har!
    När jag väntade första barnet syntes min mage absolut ingenting, och jag är ändå rätt liten och smal. Med andra och tredje barnet så syntes magen men inte alls som på de bilder som finns här.

• flippertjejen

På min sida finns det en bild från vecka 20 förra gången jag var gravid (i graviditetskalendern). Det är ju otroligt individuellt med magstorlek. Jag blir stor tidigt har jag märkt. Båda graviditeterna var det mammabyxor (eller stora vanliga byxor) från vecka 12 som gällde.

Lycka till med både bebis och bröllop!

• NicoleLouice

Jag gifte mig i 6 månaden, kommer inte exakt ihåg vilken vecka det var, men då kunde jag inte ha en "vanlig" brudklänning. Vänta med att lägga ut klänningen in i det sista. Jag fick min brudklänning uppsydd och var hos skräddaren dagen innan bröllopet sista gången för att måttet skulle vara exakt. Jag var tärna på ett annat bröllop i sammma månad och då hade jag låtit sy upp en annan klänning med snörning bak i ryggen vilket gjorde att jag kunde justera som jag ville. Det kanske är ett tips om du är osäker. Öppna upp en söm bak och sätt i något fint sidenband som du kan reglera, det kan säkert en skräddare hjälpa dig med.
    Lycka till och Grattis!

Svar på tråden Hur stor är magen i v.19??