tips på mat till fredagsmys
Hej
jag är helt slut på ideer till vad jag skall laga till middag i kväll när jag min man och barnen skall ha till fredags mys.
någon som har ngra ideer?
inte tacos bara, det har jag förätit mig på
Hej
jag är helt slut på ideer till vad jag skall laga till middag i kväll när jag min man och barnen skall ha till fredags mys.
någon som har ngra ideer?
inte tacos bara, det har jag förätit mig på
Gör rostade grönsaker i ugnen, bara dela morötter, potatis, paprika, lök, mm. finns ju jätte mycket...supergott och alla gillar det- istället för flåtiga pommes. Sen är det ju bara att välja kött som man själv tycker om...och sås =)
Det lät gott
Jag kommer att göra denna ikväll: www.ica.se/FrontServlet&state=recept&receptid=426627&receptname=Grekisk%20ugnsstekt%20kyckling%20med%20fetaost
Du kan ju lägga till paprika, lök och andra grönsaker precis som Sugarplum sa. Sedan ska jag servera sallad och tsatsiki till.
Ja jag tycker det är skönt att göra saker i ugnen- får man tid över till annat...och det blir supergott och inte så onyttigt. Vi brukar ha kycklingfilé eller fläskfile till...med vitlöks cremefraiche...men allt kött passar ju...köttbullar eller korv till barnen kanske?
Lycka till
Dalkulla85: Mums... tack för tipset.