Hoppgunga ??!!
Vad köpte du för märke?
Finns det bättre/sämre märken, vad bör jag tänka på?
Har skrivit tidigare idag, men inte fått ngt svar... kanske la in den på fel område?? Gör ett nytt försök...
Vi använder hoppgunga till vår flicka på 10 månader, men nu börjar hon nå maxvikten. Vår andra flicka som är 2 1/2 år använde också hoppgunga. Den första gick sönder efter att första flickan använt den färdigt, så nu fick vi köpa ny. Vet ej märket på den förra men den vi har nu heter Segr och är ganska oduglig. Det är så långt från hålen där benen ska vara till hålen där armarna ska vara. Så först i början fick vår dotter sitta med armarna rätt upp istort sett, efter ett tag när hon växt lite blev det till att sitta med armarna rätt ut. Hon kunde ju inte röra armarna, så vi gjorde om den. Så en Segr är alltså inte att rekommendera. Baby Björn brukar ha bra saker för övrigt så jag skulle tro att de har hyggliga hoppgungor också. Hoppas ni hittar någon som passar ert barn bra!
agtiwi: Tack för ditt svar.
Någon mer??
Har precis köpt en hoppgunga till våran tjej på 4 mån. hon gillar den verkligen men han får bara sitta där typ 10 min.
Köpte en gammal på myrorna för 25 kr ( den var naturligtvis hel) - min dotter älskar den, har hängt den under trappan. Hon är där korta stunder när jag behöver händerna fria...
dom på ullared är skit,,,babybjörn är dock bra
vet nu inte vad du har för kön på ditt barn..men min bvc sa att man ska vara försiktig om d är en pojk..ville bara informera..
Vår dotter älskar sin hoppgunga. Vi köpte babyproffsens egna märke (BabySeat) för 295 kr (tror jag det var) och är nöjda med den.
men när kan man börja använde d..är d när de kan hålla huvudet??vilken månad började ni??
Vi började inte förrän vid 5 mån ålder när hon var tillräckligt stadig i rygg och nacke. Dessutom är det viktigt att tänlka på att de ska hoppa max 10-15 min/gång, eftersom ryggen kan ta skada annars (Står t o m på insidan av vår gunga).
Har sett en del tester på dessa hoppgungor, minns inte nu vilka som var bra/dåliga, men minns att det bara var en alt ingen som egentligen blev godkänd...
Hur har ni gjort när ni har valt gunga, låtit pris/utseende bestämma?
Tycker och tror att dottern skulle gilla det, hon älskar att stå hos oss i knät, men blir ändå lite osäker på om det är ett bra inköp...
pk vanilla
Varför var det bättre i gungan än ståendes hos någon av er enligt bvc? *blev nyfiken*
miniGrynet: Testerna har jag också läst. Det handlade om att karbinhakarna inte höll tillräckligt bra har jag för mig. När vi valde gunga gick vi bara in till Babyproffsen, såg deras gunga och tyckte den verkade bra. Det var ju inte så dyr heller men mest var det bekvämlighet att det blev den, ville inte åka runt på flera ställen när vi hittade en som verkade bra direkt.
Tror ni skulle bli nöjda med det köpet. Vår dotter har använt sin gunga dagligen i 4 månader nu och älskar den verkligen, hon ber om att få hoppa i den flera gånger varje dag.
Tack för svaren o tipsen!