• Ofir1

Ord/meningar som kan låta roligt på andra språk.

Hej!
    (Vet inte om det finns någon sån här tråd, men jag har inte hittat någon, så jag startar denna.)

Igår läste min sambo på en Canesten förpackning och upptäcker efter en stund att det står:

"Ved soppinfeksjon i skejden".
    - Ja vart annars skulle det vara en soppinfektion om inte i skeden, tyckte han.

För er som inte vet det så är Cenasten ett läkemedel mot svamp infektion i underlivet och det var ju självklart det det betydde. Men för oss svenskar så lät det ju lite roligt.

Så nu undrar jag om någon mer har hittat meningar/ord på nåot annat språk som låter roligt på svenska eller ord/meningar på svenska som låter roligt på något annat språk???
    Det kan nog bli ganska roligt ibland.

• Svar på tråden Ord/meningar som kan låta roligt på andra språk.
  • Severus

Det enda jag kommer på är att en vän i Texas reagerade på vår fd justitieminister Gun Hellsviks namn.

Gun och Hell
    Lät inte värst förtroendeingivande.

• miababia

är ju inte riktigt vad det handlar om men....lite dålig översättning.....

Det är inte farten som dödar utan smällen
    It´s not the fart that kills it´s the smell

• rasajj

Direktoversattningar kan bli valdigt roliga ibland...

Tex ordsprak, i direktoversattning.

Ingen fara pa taket.

No danger on the roof.

• Dieselmom

Ett par klassiker:

-Beat yourself down! (Slå dig ner)
    -Do you shark? (Hajar du?)

• Pion75

Min systers engelska man tyckte inte att "Madickensången", ni vet "Madicken Madicken pilutta dig pilutta dig..." var lämplig för barn...

Infart och utfart blir ju också kul om man är engelsktalande, likaså när det står SLUT efter en film eller så.

• Knytets

när polarn hade en amerikansk polare här i sverige tyckte han att våra skyltar om "fart hinder" var roliga.

//Mamma till ♥Nathalie♥ och ♥Isabell♥
  • elli26

Jag läste om en anställd på systemet som hade sagt till en engelsktalande kund:
    "Can I see your leg please"

• elli26

Han ville alltså se kundens legitimation...

• elli26

Var jag övertydlig nu.. Sorry

Svar på tråden Ord/meningar som kan låta roligt på andra språk.