• Anonym

Tradolanberoende??

har fått Tradolan Actavis 50 mg utskrivet av min läkare mot smärta. jag får ta upp till 2 kapslar  3 ggr om dagen i kombination med Alvedon Forte. Dom hjälper jättebra men nu tror jag att jag har blivit beroende av dem. Jag tar inte maxdosen utan max 3 stycken fördelat på hela dagen. Nån mer med erfarenhet av denna medicin? Hur var det för er?
    Jag blir nästan som hög på dem och mår väldigt bra...

• Svar på tråden Tradolanberoende??
  • Anonym

var väldigt försiktig men dom tabletterna. många jag känner som har ätit dom har öven fått epelesianfall...

• Anonym

har ätit de rätt länge, 3 om dagen. och jag behöver de för värkens skull. Det finns värre tabletter att ta.

• Anonym

Tack för era svar.
    jag har smärta dagligen i min rygg och i ett ben, det är en nerv som sitter i kläm och det gör fruktansvärt ont!! Min man måste hjälpa mej att klä på mig vissa mornar för jag har så ont. Och Tradolanet hjälper väldigt bra men den tar inte bort ALL smärta men iaf "toppen" av smärtan. Att jag tror att jag blivit beroende är för att jag ibland kan "längta" efter att få komma hem från jobbet och ta mej en tablett för att få slappna av efter en jobbig arbetsdag(jag tar inget tradolan när jag ska jobba). Allt blir liksom lite roligare, att städa tvätta och så när man är avslappnad och mår bra.

• Anonym

Mina45: Tack för din omtanke, va gullig du verkar
    ja, min man säger samma sak som dej; var för gå och ha ont när du slipper?
    Men det här med beroendet sitter väl i huvudet, jag inbillar mej säkert att jag ska bli det bara för att jag har läst att man kan bli det.
    Nu har jag tid beställd hos sjukgymnast och akupunktur om 2 veckor, jag får väl stå ut tills dess.
    Ha det så bra! KRAM

• Anonym

jag hamnade på Akuten för en vecka sen..överdos o jag minns inte ett smack.. lägg av i tid är mitt råd!!

• Anonym

Tradolan ska ju inte vara beroendeframkallande?

• Anonym

Glöm det ovan, blandade ihop det med en annan medicin...

Svar på tråden Tradolanberoende??