Inlägg från: Anonym (vill sluta) |Visa alla inlägg
  • Anonym (vill sluta)

Tradolanberoende??

Ni som har varit bereoende av tabletterna. Hur gick det för er att sluta? Hur lång tid tog det tills ni kunde sova ordentligt? Ja, tills ni kände er pigga igen? Trappade ni ut dosen eller slutade tvärt?

• Anonym (vill sluta)

linavina:
    Av vilken anledning fick du Tradolan utskrivet då ? Den stora mängden på 100 tabl. Måste väl ändå du ha anses behöva under lång tid? Sen undrar jag hur länge du höll på att äta dem innan överdosen?
    Du har varit jätte duktig som fixat dig ur det där beroendet. Starkat jobbat !!!!

• Anonym (vill sluta)

600 mg är ju överdos!!!!
    Man får ju inte överskrida 400 mg/ dygn av tradolan. Tänk på att det är andningsdeprisiva. Det innebär att du kan sluta att andas utan att du märker det. Det är livsfarligt!!!

• Anonym (vill sluta)

Kolla in tråden !!!!
    Det är ju skrämmande! Att så många får den utskrivet för allt från måttlig till svår smärta blir beroende av den ! Det är ju en farlig medicin ju. Egentligen borde man dra ut den här tråden och lägga fram hos läkaren så han får sig en tankeställare. Alla vi borde verkligen lägga av med dessa tabletter och försöka få någonting annat utskrivet. Vore inte det ett mål att eftersträva till sommaren ?? Folk klarar ju av att sluta med tyngre droger en så här så det vore väl fungera för oss. Gör ett schema och trappa ner en tablett i veckan. Vad säger ni ??? Blir ni inte rädda ? Tänk om man somnar och inte vaknar. För är det någonting jag märker så är det just det att jag sover så djupt. Sen vaknar man och är svettig och mår inget bra på morgonen förrän den där jäkla tabletten har börjat att verka. Det är sjukt det vi håller på med!!!!!

• Anonym (vill sluta)

linavina: Känner du sug och längtana efter tabletterna idag eller är det helt borta ??

Svar på tråden Tradolanberoende??