• Trancequeen

Myten om storken

En sak som jag har funderat över är hur myten om att storken kommer med barn kom till? Någon som vet?

• Svar på tråden Myten om storken
  • mammutten81

Vill jag också veta, är det därför märkena kallas storkbett också?

• HotRodDady

njaääh... kan vällan tänka mej att de komm enna pattaonge te far sin å fråga å han stog ute å visste inte riktigt vad han skulle säga... stirrar sej runt omkring, ser en stork å hystar te me att de e den som kommer me ungarna

• Trancequeen

mammutten81: Vad är det som brukar kallas för storkbett? Har aldrig hört talas om?

HotRodDady: Jag tror inte att en sådan händelse skulle kunna få en sådan spridning, låter liksom inte logiskt?

• MeandHim

kom o tänka på en historia när jag läste detta...

En pappa ska förklara för sin lille 7-årige son att han ska bli storebror och väljer den klassiska varianten:
    - Du förstår min lille son, det är såhär att om några månader kommer storken med en lillebror till dig.
    Varpå sonen svara:
    - Fy fan farsan, av alla fruntimmer som finns på stan så går du och sätter på en fågel.

• mammutten81

Jo, när banen är nyfödda så kan de ju få små röda märken i ansiktet, som försvinner, de kallas storkbett. * ja, de kom när storken höll han/henne."

• HotRodDady

njaääh.. kanske såhär då... i en liten by, långt långt bort... en kväll för länge länge sen.. satt byns alla gubbar på de lokala ölhaket tillsammans me grannbyarnas gubbar...
    Di satt å diskutera å en sulle te å förklara de sexuella å hur barn ble te men ingen riktigt våga.. så di konspirera å sa te alla runt om att ungarna kom me storchen... å e man ett par hundra som säger de så kan de spridas rätt bra...

eller va vet ja... spekulationer.. men de kan va

• Trancequeen

HotRodDady: Ja, vem vet egentligen? ;)

MeandHim: Haha, den var bra!

Svar på tråden Myten om storken