Myten om storken
En sak som jag har funderat över är hur myten om att storken kommer med barn kom till? Någon som vet?
En sak som jag har funderat över är hur myten om att storken kommer med barn kom till? Någon som vet?
Vill jag också veta, är det därför märkena kallas storkbett också?
njaääh... kan vällan tänka mej att de komm enna pattaonge te far sin å fråga å han stog ute å visste inte riktigt vad han skulle säga... stirrar sej runt omkring, ser en stork å hystar te me att de e den som kommer me ungarna
mammutten81: Vad är det som brukar kallas för storkbett? Har aldrig hört talas om?
HotRodDady: Jag tror inte att en sådan händelse skulle kunna få en sådan spridning, låter liksom inte logiskt?
kom o tänka på en historia när jag läste detta...
En pappa ska förklara för sin lille 7-årige son att han ska bli storebror och väljer den klassiska varianten:
- Du förstår min lille son, det är såhär att om några månader kommer storken med en lillebror till dig.
Varpå sonen svara:
- Fy fan farsan, av alla fruntimmer som finns på stan så går du och sätter på en fågel.
Jo, när banen är nyfödda så kan de ju få små röda märken i ansiktet, som försvinner, de kallas storkbett. * ja, de kom när storken höll han/henne."
njaääh.. kanske såhär då... i en liten by, långt långt bort... en kväll för länge länge sen.. satt byns alla gubbar på de lokala ölhaket tillsammans me grannbyarnas gubbar...
Di satt å diskutera å en sulle te å förklara de sexuella å hur barn ble te men ingen riktigt våga.. så di konspirera å sa te alla runt om att ungarna kom me storchen... å e man ett par hundra som säger de så kan de spridas rätt bra...
eller va vet ja... spekulationer.. men de kan va
HotRodDady: Ja, vem vet egentligen? ;)
MeandHim: Haha, den var bra!