• Pallas Athena

Bara Boxer som visar både TV3 och kanal 5?

Är det verkligen bara Boxer som kan erbjuda BÅDE TV3 och kanal 5 till villahushåll i Sverige??
    Vi har nu Viasat och är så irriterade på att vi inte kan få femman! Vi har dessutom bindningstid i ett år till. Men nu kolalde jag runt och jag upptäckte att det bara var Boxer som kunde erbjuda kanalerna 1-5 samt några andra kanaler. Men de hade inte särskilt många kanaler att erbjuda för deras höga pris, så vad är egentligen bäst att välja inom Satellitsändarna??

• Svar på tråden Bara Boxer som visar både TV3 och kanal 5?
  • Tindrande

vi har också viasat, och de har ju förlorat avtalet med kanal5 av nån anledning, nu har ju jag kanal5 i grundutbudet då jag bor i lägenhet, men digitalboxen har grymt bättre kvalite och ljud.

• Nötkaka

Ja, det verkar så. Irriterande ja.
    Själv har jag viasat och saknar 5:an ibland. Men enligt Viasat så har inte Boxer någon längre avtal med trean så det är inte säkert att de får behålla kanal 3 speciellt länge....Jag vet inte om det stämmer....

• Ab ovo

Viasat har vad jag vet aldrig haft kanal 5 utan endast 3:an liksom Canal digital haft kanal 5 men inte 3:an. Boxer har haft båda men är så klart dyrare alternativ eftersom de ej har samma utbud.

Enligt vad jag har hört förra året så kommer både 5:an och 3:an att släppas som "fria kanaler" vilket gör att om man har parabol ska man kunna få in båda kanalerna men om det kommer bli verklighet vet jag inte.

• Pallas Athena

Ab ovo: Viasat har haft 5:an genom Bredbandsbolaget, dvs om man hade bredband via B2 och deras digital-TV (som då levererades av Viasat) så fick man både 5:an och 3:an.. Men inte nu längre, så jag vet inte vad som har hänt..

Undrar NÄR det blir verklighet om det nu blir det med dem som fria kanaler, jag har inte hört om något sådant!

• Ab ovo

Ja det kan stämma är inte så insatt i hur det har funkat med bredband men när det gäller parabol så är det som jag sa. Kanske bredbandsbolaget köpte in 5:an från canal digital och nu inte har något mer avtal med dem?

Men till TS fråga så är det endast boxer som har båda kanalerna för villa ägare om ni inte kan ta tv via bredband. Det andra alternativet är att ni tecknar avtal med både viasat o Canal Digital. Men det kan bli dyrt också fast ni får mer kanaler än boxer beroende på vilket paket ni tar.

Svar på tråden Bara Boxer som visar både TV3 och kanal 5?