• MissLilo

när lära barn att åka skidor?

kan ,an llära en 3 åring att åka nerför i en backew, på av lärare givtviss?

nån vars barn åkte så tidigt?

• Svar på tråden när lära barn att åka skidor?
  • sol1

jag lärde min son att åka utför när han var 2,5 år så visst går de man får ha tålamod å lyssna på vad barnen vill de måste ju vilja själva å tycka det är roligt annars går det inte

• TjorveniSkåne

Börja med längdskidor, tycker jag! Då kan man gå på platt mark i början! Jag började själv i 2-årsåldern med längdskidor. Det är mycket mer utvecklande för balansen än alpint.

• Melancholic

som tjorveniskåne säger så kan man säkert börja med längdskidor redan runt 2 år. jag och mina syskon började åka slalom vid 4 års ålder. det är kaske möjligt att börja vid 3 år, beror helt på barnet. vad det vågar vill och hur pass bra motoriken är, kan ju vara rätt olika.

• solsken

Vår kille började åka "utför" i barnbacken när han var 2 år och när han var 3 kunde han åka den större backen och liften ensam!

• sunmaid

Vi börjde redan förra året när Liam var 1 år och 11 månader. Han åkte då mellan pappas ben och han bar älskade det.

I år har han fått egna skidor (vi hyrde förra året) och tänkte att han ska åka med sele. Vill han så får han självklart åka själv.

• MissLilo

KANSKE
    får pröva på plan mark först.

• Göteborgstjej

på söndag åker vi till sälen med 2åringen. Ska åka mest längd, men hon ska få prova utför också tror vi...
    Så efter vi kommer tillbaka kan jag meddela hur det gick!

Svar på tråden när lära barn att åka skidor?