• thisismylife0

Är det bra kvalitet på smycken från pilgrim?

Tänkte fråga er som äger smycken från pilgrim om de håller hög kvalitet? Med tanke på att det är mycket stenar och så. Och de är ju inte i äkta guld eller silver så de kanske förstörs i färgen snabbt? Jag är nämligen en mästare på att antingen tappa bort eller lyckas tappa någon sten från ett smycke eller att kedjan går av..*suck*
    Anledningen till att jag frågar är att jag hittat det här:
    www.leshop.se/bilder/H/Halsbandwaterlily2(stor).jpg
    och blev blixtförälskad

• Svar på tråden Är det bra kvalitet på smycken från pilgrim?
  • Secrets

Kan inte se den sidan du länkat.

Men personligen älskar jag pilgrim, tycker att de e ok kvalite.
    Köper man dom "guld/brons" färgade smyckena (spec. ringar) tycker jag att dom släpper färg efter ett tag. Har inte varit med dom att dom gått sönder

• Sunflower

En av våra smycke-affärer i stan säljer inte Pilgrim då många fått allergier av smyckena plus att de anser att kvaliteten är dålig. Har själv inte något smycke av Pilgrim, så jag kan inte svara på om det stämmer eller inte.

• lisen78

Min syster fick en ring´från Pilgrim och den släppte ifrån sig lite färg.

• cs68

Jag har ett halsband som är jättetåligt - min son drar i det varje dag och då menar jag d r a r! Har även duschat med det flera gånger och det tappar inte färgen eller blivit missfärgat. Det enda är att det kan klia lite på halsen om jag har sovit med det någon gång!

• 969803

Jag tycker att kvaliten är mycket dålig. Synd för jag gillar deras smycken.

• pluttmaja

jag ha ett par örhänge, ett par bonze/guld med stora "diamaneter" i. Som ser precis ut som när jag köpte dem o jag har inte behandlat dem väl, ligger lite överallt, i sminkväskan o så.. o på mig kliar de inte

• thisismylife0

vad synd att det inte är så bra kvalitet. Nu blir jag ju deppig, har inte lust att köpa ett halsband för flera hundra och så kanske det är kass kvalitet.

• Aiwendil

Jag har några pilgrimssmycken och jag kan säga så här:
    Är man rädd om sitt smycke dvs låter det ligga i sin ask/smyckespåse då det inte
    används, ej sprayar parfym/hårspray på det (alltid tar på smycket det sista man gör)
    så håller dom faktiskt bra!
    MEN..
    Slarvar man så åker färgen "av"....
    Som med alla bijouterier!

Älskar pilgrim för övrigt. Tycker det är jättefina smycken men man
    måste vara extra rädd om just "oäkta" saker om man vill att dom ska hålla.

Svar på tråden Är det bra kvalitet på smycken från pilgrim?