• Curlingmorsan

Tips på bra och billig syskonvagn

Hej!

Har en dotter som kommer vara ca 2 år och 4 månader när lillebror kommer ut. Vi har bestämt att vi ska skaffa en syskonvagn, men eftersom vi inte kommer änvända den jätteofta så vill vi gärna ha en som är billig. Vill ha en smidig vagn, men inte en paraplysulky. Har en hel del grusvägar här och då funkar inte det. Någon som har tips? Och kanske även tips på vagnar som vi bör undvika?

• Svar på tråden Tips på bra och billig syskonvagn
  • teddybjörnen

Vi köpte en begagnad mikado-vagn som är ett tyskt märke tror jag. Vi är verkligen jätte nöjda med den.

• nattuggla

Vi har en ABC design, den är smidig, svängbara hjul och jättesmidig i stan men funkar ochkså bra här hemma på grusvägarna...en tandemvagn

• nattuggla

Dom är rätt billiga också!

• Curlingmorsan

Tandemvagn... är det när det är en "sits" framför den andra? Alltså att dom inte ligger bredvid varann på bredden utan på längden istället?

• Stora

Ska ni anväda den direkt då sykonet kommer behöver den har liggläge - annars så kan man ju köpa en sulky tex Brio syskonsitty. Brios "billigare" syskonvagn heter Twinette och är framåtvänd men har liggläge. Annars skulle jag nog kolla på begagnat.

• Curlingmorsan

Ja vi ska ju använda den direkt nu när lillebror kommer så den behöver ha fullt liggläge. Men vill inte ha en för stor och klumpig vagn utan så smidig som möjligt. Kollar efter begagnade men det är mest stora klumpiga tycker jag.

• Gustavsson

Hejsan... Vi köpte babyproffsens egna tvillingvagn, och den är verkligen kanon... det e svängbara hjul fram så den är jätte lätt att köra på alla underlag inklusive snö! Det finns fullt liggläge på.. Vi köpte den när vi fick vårat andra barn och det skiljer 1år och 9månader på våra pojkar... Den är verkligen toppen... / Jess

• diz

Vi har en Mikado som är en svensk vagn, inte tysk. Den kostade 4500kr med allt inkluderat. Det var två liftar, åkpåsar, regnskydd och myggnät. Vi använder den som syskonvagn, men den såldes inte utan dubbla liftar. Väldigt billigt i alla fall.

• diz

Den har också vändbart styre. Det är jättesmidigt! Behöver inte vända på chassit utan du svänger bara över handtaget. Rekommenderas.

• nattuggla

Tandemvagn är på längden jo, tyckte det var bättre när man ska kurva runt i affärer!

• Curlingmorsan

Gustavsson jag var inne och tittade på Babyproffsens hemsida och vad jag förstår så är det bara viloläge på deras tvillingvagn. Står något om att man kan köpa till nån liggkorg så att man kan använda den från det att dom är nyfödda. Hade ni det?

• MissLilo

ts - har en syskonvagn p längden med fullt liggläge.
    HAr tre bilder på den i mitt gelleri. En ingelsina. Säljs många billiga på blocket nu.

toppen!
    specillet då sonen nu e 10 månader och kan leka med storasyster..och "prata" de har hur kul som hellst.

ett klart olus i rånga affärer och på bussen då det ofta bara tar 3 enkelvagnar och oftast e det redan två på bussen.

Inte så svår att styra heller..

syrran har emmaljungas man kan vända räcket på och hon tyclte min inglesina var lättare att styra iaf och då hade hon min dotter på 2 år och deras jämmngamla son i.

• MissLilo

har haft babytravel innan och klena jag kunde knappt lyfta den. :D

• Curlingmorsan

Nja en syskonvagn på lägnden är nog inte riktigt min grej. Den måste ta massa plats? Har hundbur i bilen så jag måste ha en som är ganska liten och smidig så att den får plats. Skulle nog helst vilja ha en 3-hjulig vagn.

• MissLilo

Nej...den tar inte mer plats än en enkelvagn.

OCh sitsarna tar man ju av.

OCh när man kör så blir vagnen kortare om man har dem i rad.

• Snorky

En babytravel syskonjogger har jag som jag är supernöjd med!! Helt kanon vagn! Hur smidig o bra som helst. Blir liten ihopfälld, bara 74 cm bred så man kommer fram överallt, svängbara framhjul så är supersmidig, väger 16 kg (lättare än vår singelvagn!! )... den kostar 4495:- och 995:- för liggkorgen, på babyproffsen!

Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
Svar på tråden Tips på bra och billig syskonvagn