• vice99

temp och äl, kan man få temp på anna tidpunkt oxå

Jag trodde att jag hade äl förra helgen. Hade en lite tempskillnad två dagar och sedan gick det tillbaka till normalt igen.

MEN nu i morse tempade jag högre än förra helgen.

Kan det vara så att jag har en sen äl eller kan man tempa på annan tidpunkt än vid äl? Jag är inte sjuk så det kan inte vara det heller.

Hoppas att någon har ett bra svar, man blir ju så nyfiken på kroppen ibland. Den gör lite som den vill.

BIM-9

• Svar på tråden temp och äl, kan man få temp på anna tidpunkt oxå
  • FrökenBokmal

Det kan vara så att din temperatur påverkas av andra saker också, av en infektion eller dyl...

Det är lite svårt (iaf för mig) att förstå vad du menar... Så här brukar det se ut: "lägre" temperatur under mens och fram till ÄL (ca 36,3 för min del) och sedan lite lägre (en gång) vid ÄL och sedan dagen efter högre (typ en halv grad). Temperaturen ska sedan vara kvar på den högre nivån (+/- några tiondelar)tills det sjunker igen och man får mens. Detta förutsätter att man har ÄL och att allt är som det ska (man inte har feber eller dyl) OCH att man tar temperaturen vid samma tidpunkt varje dag INNAN man stiger upp.

Hjälpte det?

• vice99

tack det var en bra förklaring

• FrökenBokmal

Tack! vad bra att det hjälpte! Lycka till!

... Själv hoppas jag att tempen inte sjunker imorgon och på ett bra tag

• vice99

ja ingen är ju gladare än jag om den inte sjunker igen, precis som du

• Maxie

Kan bara tillägga att alkoholintag, även mindre mängder, kan få tempen att gå upp några tiondelar.

• vice99

vilken tur att jag praktiskt taget aldrig dricker alkohol och om jag gör det blir det max 2 cider ev 3 om man börjar väldigt tidigt. Eller påverkar det redan vid en cider?

• FrökenBokmal

Men eftersom du tar tempen nä du precis har sovit så (om du inte har festat vilt) alkoholen vara borta. Om det påverkar hela cykeln är det nog inte så hälsosamt

• Maxie

Nej men även om man är nykter när man vaknar så påverkar alkoholen tempen. Däremot kanske inte en cider är tillräckligt för att höja flera tiondelar...

• vice99

då är det lugnt för mig. speciellt när det bara var en 33:a

Svar på tråden temp och äl, kan man få temp på anna tidpunkt oxå