Inlägg från: Fru Allerdahl |Visa alla inlägg
  • Fru Allerdahl

Hur stavar du detta?

Ett prinsessrum på Svenska &/and a princessroom in English

När nån skriver Princessa så tänker man ju så klart Princess A (alltså med ett engelskt utal sen ett A)

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. THEODORE ღ .?:*:?.♥.?:¨*:?. ღ 02-09-06 .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Fru Allerdahl

Oj, fortfarande daddaspråk! Jag försöker att inte prata dada med min som utan jag vill att när han lär sig prata så lär han sig prata rent så fort som möjligt.

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. THEODORE ღ .?:*:?.♥.?:¨*:?. ღ 02-09-06 .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Fru Allerdahl
    aleksa98 skrev 2007-02-04 13:41:09 följande:
    LillaLullaPå samma språk som tata betyder pappa och ljubav betyder kärlek
    aleksa98 skrev 2007-02-04 13:44:54 följande:
    Fru Allerdahl Vem pratar daddaspråk?
    Uppfattar det som att du gör det? Tata = Pappa? Eller vad heter språket?
  • Fru Allerdahl
    aleksa98 Du vill alltså inte svara på vad du talar mer för språk än svenska?! Är det en gissningslek?
  • Fru Allerdahl
    aleksa98 skrev 2007-02-04 15:13:51 följande:
    Fru Allerdahl Nä det e väl ingen gissningslek. Jag har väl aldrig bett folk om att dom ska gissa vilket språk vi pratar. Eller har jag? Jag kan inte förstå vad det har för betydelse vilket språk vi pratar och varför det e så interessant
    Okej, förstod bara inte varför det är hemligt... Men eftersom du skriver att det stavas så på DITT språk så undrar man bara!
  • Fru Allerdahl
    aleksa98 skrev 2007-02-04 16:21:18 följande:
    Fru AllerdahlJa men du kan väl inte tro att prinsessa stavas likadant världen över. Så ngn stavas det faktiskt med c och ngn heter det ngt helt annat. Så e det med språk
    Undra i vilket land man stavar det just Princessa!? Jaja, det får jag inget svar på där inne Räcka ut tungan
  • Fru Allerdahl
    Rokka Jill skrev 2007-02-04 17:31:58 följande:
    Kallar språket för dadaspråk o skriver direkt hur duktiga ni är på att lära era ungar "rätt uttal" my god...
    Jag uppfattade det först som att hon menade att hon sa tata i stället för pappa för att hennes ungar sa så, då dom inte kunde säga pappa "rent" än. När hon då kallade det för SITT språk så trode jag att hon pratade "daddaspråk" & att det var hennes språk. Jag var bara nyfiken! Jag kan ju inte göra nått åt att hon stavar det fel & det gör ju inte mig nått
  • Fru Allerdahl
    aleksa98 skrev 2007-02-04 18:00:54 följande:
    Fru Allerdahl Så du fattade inte när jag skrev tata är pappa och ljubav är kärlek, konstigt. Ingen annan mer än du har läst det så men visst det e mitt fel och inte ditt.
    Vad du tar åt dig på fel sätt hela tiden... Många skriver ju t.ex
    pompaj = morfar & pomma = mormor (alltså enligt sina barn som inte kan säga det rätta än ) varför skriver du då "det e mitt fel och inte ditt." ? Jag har aldrig menat nått illa!
  • Fru Allerdahl
    aleksa98 : Jag skrev väll inte att jag inte kunde hjälpa att du skrev så att jag missuppfattade?
    Det ända jag skrev var ju:
    Fru Allerdahl skrev 2007-02-04 17:57:53 följande:
     Jag kan ju inte göra nått åt att hon stavar det fel & det gör ju inte mig nått
    & med det menar jag ju hur du stavar Prinsessa!
  • Fru Allerdahl
    aleksa98: Jag fick aldrig någon vink om att du förstod..? Vill bara ha vitflagg!
Svar på tråden Hur stavar du detta?