Hur stavar du detta?
Trinity78
Moderator
Men det var ju inte rum som hon stavade olika eller? Därför är inte rum det väsentliga ordet i denna fråga, utan prinsessa och princessa
Trinity78
Moderator
Men det var ju inte rum som hon stavade olika eller? Därför är inte rum det väsentliga ordet i denna fråga, utan prinsessa och princessa
LillaLulla
Snälla läs TS. Hon skriver inte princessrum, utan att hon var inne och kollade på ett rum och där hade dom skrivit princess. E det bara jag som läsre TS. Det står ingenstans i TS PRINCESSRUM.........
LillaLulla
Jag har aldrig sagt att princess e en svensk stavning. Jag vet om att det stavas med s på svenska men jag skriver ordet med c
Bonanza
Jag har inte förnekat att det stavas med s på svenska men jag stavar det med c.
LillaLulla
Jag har skrivit ordet princessa inne bland mina bilder och där har jag även skrivit Tata och kola. Jag tycker att jag får skriva vad jag vill och hur jag vill under min sida för att det är ingen som behöver eller e tvingad och gå in och titta. Mina barn säger aldrig pappa utan tata och kan jag då inte skriva ordet tata för att detta e ett svenskt forum?
LillaLulla
Jo men helt ärligt så bryr jag mig inte om ifall utomstående förstår vad jag har skrivit eller inte. Prinsessa stavas princessa på mitt språk.
LillaLulla
Och jag tycker att ordet ser finare tu med c istället för s. Det e fördelen med att vara tvåspråkig
LillaLulla
Varför skulle jag skriva dagbok? Jag bryr mig inte om ifall du hade trott att han hetat nwfdnfdmows så får du tro det och att jag inte stavat alla namn alltid med stor bokstav, e för att jag inte tänker mig för när jag skriver men jag vet att namn stavas med stor bokstav.
Varför undrar du vilket språk jag pratar, du förstår ju inte det ändå
LillaLulla
Jag skriver ofta slarvigt då jag et om att folkförstår mig ändå och har det blivit fel så gråter jag inte blod för det
Det handlar inte om hurvida jag vet att det stavas med s eller c. Jag vet att det stavas med s, på rätt svenska men jag stavar det med c.