• Mysanpysan

Mammakläder till jul

Hej! Jag har en undran om det är någon som hittat fina mammakläder till julen. Vart har ni hittat dessa och hur mycket kostade de på ett ungefär. Jag skulle vilja vara mammafin i jul. Kanske en julröd mammaklänning.
    Detta är mitt fjärde barn men jag tycker det är så kul med mammakläder den här gången.
    Skulle vara jätteglad för tipps.
    Mysanpysan

• Svar på tråden Mammakläder till jul
  • Nie

Nope, det finns inga Jag har letat och letat.

/nie

• Snyltan

Jag har köpt mig en velourklänning lite tajt modell som jag även kommer att kunna ha senare på kappahl. Alltså ingen mammaklänning. Kolla på klänningar som är töjbara.
    Lycka till

• ogen

Jag köpte för ett tag sen en röd mammablus med vita och svarta smala ränder (tror den kostade 399 kr) och en knälång svart mammakjol (tror den kostade 299 eller 399) på Lindex. Det kanske är ett alternativ? Annars har jag tänkt ha ett vinrött linne (ej mammaplagg) med en svart omlottunika (från Lindex den med!) över, kanske kjolen eller ett par svarta brallor till.

Det dräller ju inte direkt av fina mammakläder, iaf inte i butikerna för vanliga dödliga.. Så lycka till!

hälsning från ogen som önskar god jul :)

• Vintersaga

Har letat men inte hittat något, varken till jul eller nyår - tyvärr!

• Värmländska

Mamma kläder till jul var det klent med. Jag hittade dock en snygg linne blus på Rabaldet under helgen som passade över magen utan probelm så det får bli den och en svart mamma kjol.
    Lycka till

• lindis06

Jag har køpt ett långt røtt linne på Gina tricot, till det min svarta kavaj, Jættefint och juligt. De ær så långa så de tæcker bra om man inte ær før stor førståss. Jag ær bara i v. 27 så det passar mej perfekt. Kostar 129,-

• JennyL25

Håller med om att mammakldäer till jul är det ont om. Bara en liten hörna på Lindex *suck*.

Inga röda kläder där inte bara vårkläder, vad tänker de med.
    Hittade i sthlm på Åhlens iallfall.
    Köpte en vinröd kortärmad top som formar magen jättefint. KOstade 200 kr. Köpte även ett par mammabyxor där i svart tyg som töjs ut i midjan.

Jäteskönt, har börjat använt dessa byxor för länge sedan.
    Kan man inte bara köpa en större storlek på kläderna?
    Har hört att man inte ska göra det och hört att mankandet? Nån som vet?

KRAM?

• Millia

Jag har köpt en festklänning på 4mom.se tror redan att jag har skrivit ett inlägg förut om dessa..men de har i alla fall 40% rabatt på reapriset =) Det fanns olika färger kommer inte ihåg om det fanns någon röd.

• Mysanpysan

Tack för alla tipps! Måste gå och titta lite till på stan.
    Mysanpysan

• turia

svart kjol på lindex, lila top med spets..

• Z05

Jag har köpt tröjor och blusar i extra stora storlekar och det har funkat bra. Sedan har modet varit ganska långt och lössittande så det har varit tur. Nu i dag på julafton skall jag ha en röd topp som jag köpt på rea på VeroModa för länge sen och till det svarta mamma byxor från H&M.
    sen kan man alltid piffa till det med smycken.
    Ha en riktigt god jul och lycka till i klädvalet.

Svar på tråden Mammakläder till jul