Inlägg från: sveavarg |Visa alla inlägg
  • sveavarg

Virusblåsor i munnen

Min son har fått virusblåsor i munnen. Han har fruktansvärt ont och vägrar att äta något och dricker knappt. Är det någon som har erfarenhet av det här och har några tips om hur jag får i honom mat eller dryck och i så fall vad.
    Ursh, det är så fruktansvärt att se honom ha så här ont!

• Svar på tråden Virusblåsor i munnen
  • sveavarg

Tack så mycket Kims mamma. Sugrör ska jag testa.
    Jag fick precis rådet av vårdguiden att ge honom blåbärssoppa, det svider tydligen inte lika mycket som juice (som är det enda han velat ha de senaste fem dagarna).
    De rekommenderade också en bedövande gele som fanns på apoteket. Det berättar de först nu efter att vi varit på vardcentralen och ringt till vårdguiden flera gånger om hur vi lindrar hans smärta. Man kan helt klart inte lita på endast ett utlåtande.

• sveavarg

Jag försökte ge honom makaroner som han vägrade äta. Tills jag släppte ner honom på golvet och han kunde plocka med pastan där och en och annan slank ner när jag inte tittade. Så äta utan krav var ett bra tips, tack Yosa.

Nu finns det ipren för barn och det kan man ge i kombination med alvedon för att maximera effekten utan att kompromissa med för hög dos, eftersom det är två olika verksamma ämnen.

• sveavarg

Hur smittsamt är det? När vågar man exponera honom för andra barn igen?

Svar på tråden Virusblåsor i munnen