• vilsen

Märta, Irma, Rut och .... ?

Ja, alltså, kan någon komma på ett namn som passar ihop med Märta, Irma och Sonja? Framför allt pojknamn har vi jättedåligt fantasi när vi ska försöka få fram, så det kanske är tur att det ännu inte har dykt upp någon liten grabb!

Lite kriterier, men det är inte nödvändigt att följa alla:

-Inte mer än tre stavelser
    -Gärna en- eller trestavigt som omväxling
    -Helst inte samma begynnelsebokstav, men det går om namnet i övrigt inte är för likt.

Vill gärna ha en hel hög med brillianta förslag som jag kan presentera för min man! Det brukar behövas många månaders nötning innan jag får min vilja igenom, så det gäller att börja i tid!

• Svar på tråden Märta, Irma, Rut och .... ?
  • elfling

Märta, Irma, Rut och...
    Ralf
    Konrad
    Knut!
    Martina
    Iris
    Harald
    Hjalmar
    Karin
    Pia
    Rakel
    Ture/Tore
    Pål/Paul
    Selma
    Darius

• Ellika

Attans, gillade du inte Alf, Allan och Bruno? Undrar varför... Well, jag testar igen (man vill ju inte vara tråkig!) - kanske inte ett farbrornamn, men vad sägs om en outsider - Ulf? Björn är ju urbra, men det var redan på listan såg jag. Men Harald då? Eller Sven, men det kanske är alldeles för trist?

Fler tanter är ju Hilma (ett favoritnamn!), Helmy, Gerd, Hildur och Beata. Min man vill döpa vår blivande bebis till Britta, men det är lite farligt rimvänligt tycker jag...

• Ellika

Spånar vidare...

Svea
    Harriet
    Anita (både tant- och filmstjärnenamn! )
    Stig
    Sture (ack så fint!)

Synd att Gun-namn går bort, annars gillar jag både Gunnel, Gunvor och Gunnar.

• Ellika

Och en västerbottnisk klassiker - Signar! Om det inte blir en Signe...

• Rockmama

TS: svarar bara på din fråga i inlägg nummer 90. Nej, jag tycker inte Irma och Ivar är för likt - det är ju inte ens samma I-ljud (kort i Irma och långt i Ivar).

Märta, Irma, Rut och Ivar - det funkar ju! Nu borde ni ha en liten lista. Hur ser den ut för närvarande?

Det här är den bästa namn-tråden nånsin! Har fått så mycket inspiration

• Kapha

Irma och Ivar e nog ingen hit...Men jag vet inte varför egentlgen...det bara inte låter bra...Jag trycker in mina sista förslag en gång till.

Ove (jag gillar Love, men det tror jag inte DU gör..??)
    Göran
    Kerstin (såå charmigt)
    Inger (tokfräckt!)
    Hedvig (urläckert)

• dalkulla85

Jag tycker att Irma och Ivar fungerar jättebra tillsammans!
    Namnen är inte alls för lika tycker jag!

Svar på tråden Märta, Irma, Rut och .... ?