• Jambo

Tvillingar genom ivf

Vill bara höra hur många av er som blivit gravida med tvillingar efter ivf. Vi har blivit erbjudna två ägg tillbaka vid nästa ivf. Jag vet att chansen är liten att det faktiskt blir tvillingar, men vill ändå höra hur vanligt det är.
    Har ni isåfall fått ett ägg tillbaka eller två?

• Svar på tråden Tvillingar genom ivf
  • Tvillingmam

Våra tvillingkillar blev till med hjälp av ICSI/IVF, på tredje insättningen, första "tvillingförsöket". De föddes i v.38+0 och vägde 3220g/50cm (vaginal förlossning) och 2505g/48cm (akut snitt). De är 15 månader och håller mamma fullt sysselsatt, men det är såååå underbart! Vi har "tvillingar i frysen" (de är frysta i "strå") om vi vill göra syskonförsök, har dock inte bestämmt oss än!

• Pico

Vi fick två ägg (långtidsodlade) till frysen vid vår första ivf. Båda klarade upptiningen och resulterade i 2 underbara flickor som nu är 2 veckor gamla och såklart världens finaste!

LYCKA TILL!!

• Anette m 2st 01

7 IVF:er och en äggdonation. 2 ägg in och två tjejer ut

• Jambo

Jag blir så rörd av alla era berättelser, visst är det fantastiskt med dessa underverk!

Jag har gjort fyra icsi/ivf, vi har fått väldigt dålig utdelning i ägg, 6, 6, 8 och 9 ägg. Av dessa har bara 2 klarat delningen, så vi har på 4 försök bara fått tillbaka ägg två gånger. De har sett väldigt bra ut först, men sen har de plötslligt slutat delat sig. Inga till frysen ens.
    Så våran chans att det ska bli minst två ägg att få tillbaka är väldigt liten.

Det var när vi berättade för läkaren att vi aldrig mer vill göra några fler försök efter detta som han sa att vi kunde få två ägg tillbaka vi vi fick två som klarade delningen. Vi kommer att ta den chansen om vi kan, eftersom våra embryon inte verkar vilja leva vidare efter två-fyra dagar, nu har vi ju iaf dubbel chans.
    Och som sagt, detta är sista chansen.

• PiffÅPuff

Jambo, jag måste bara säga att ni är starka som orkar kämpa på! Jag ryser när jag tänker på allt man går igenom inför, under och efter varje "försök", både fysiskt men inte minst psykiskt. Jag förstår till fullo, att ni tar chansen om ni får möjligheten.
    Jag önskar er all lycka till och passar på att skicka ett helt fång styrke-kramar!

• jelena2

När jag sa att det här är banne mig sista försöket, ja då blev jag gravid för första gången! Det var som om kroppen fattade att nu menar hon allvar och det är bäst att skärpa sig...

Håller alla tummar och tår för er!

• brainn

1:a försöket vanlig IVF. 1 ägg in och ingen grav.
    2:a försöket vanlig IVF. Inga ägg befruktade.
    3:dje försöket ICSI. 2 ägg in. Ingen grav.
    4:e försöket ICSI. 2 ägg in. Ingen grav.

Inför 5:e försöket, som vi får betala själva, byter vi klinik.

5:e försöket ICSI, långtidsodling och assited hatching: 2 ägg in och 2 barn ut!

Hade många och jättefina ägg (och spermier) både innan och efter befruktning, men äggen hade tydligen problem med att öppna sig, både för spermie och vid infästning i livmodern.

Lycka till alla andra och tänk på att det kanske finns andra kliniker som har andra metoder.

• tvillingmamma

Två ägg in på första försöket (det var inte några guldägg) och två barn ut i v. 32. Nu är de, en pojke och en flicka, fem månader och mår jättebra!
    Lycka till!!

• brunkulla

Hej!
    Våra ägg slutade dela sig, därför fick vi tillbaka 2 ägg med klar och tydlig information om att oddsen var enormt låga... läkaren pratade mest om hur vi skulle göra nästa gång. Trots de låga oddsen och till vår stora lycka är jag nu gravid i v. 13 med tvillingar. Har varit på 2 vul och vet säkert att det är 2. Lycka till.

• Miss C

Två tillbaka på tre försök - det blev en singelgraviditet -04 och nu månadsgamla tvillingar.
    Gjorde som signaturen Annse, fick akupunktur vid förslket som blev tvillingar.

Svar på tråden Tvillingar genom ivf