• Anonym

Tampong som man kan ha under sex?

Hej!

Jag har sett en tampong som det påstods att man kan använda under sexakten, nån som vet nåt om dessa tamponger? Enligt bilden på paketet var de kortare än vanliga tamponger och så var de dessutom rosa. Tycker detta låter lite konstigt, men det vore ju jättebra om de funkar. Åtminstone för mig så är det så att jag alltid brukar vara sexsugen när jag har mens, men min kille vill inte ha sex då (och det förstår jag).

• Svar på tråden Tampong som man kan ha under sex?
  • Nie

har svårt att tänka mig att det finns en tampong som kan vara inne när man har mens... snoppen borde ju trycka upp den mot livmodertappen i så fall och det måste ju göra ont... nej, jag skulle då inte våga försöka ha sex med en tampong inne oavsett storlek.

/nie

• Anonym

DE går att ha sex med tampong i! Har flera vänner som haft de. Dom har varit berusade och glömt tampongen i. Min ena vän tyckte hon luktade konstigt 2 veckor efter mensen och kollade efter där satt en tampong! Hon fick ta en pinsett och ta ut den med. (anonym pga att jag inte vill att någon ser mig och listar ut vem min vän är.)

• Lilja84

En press(eller vetare kanske låter bättre) person från O.B sa så här att man INTE ska ha sex med tamong sen så anonym NR: 1709780 så ökar risken för TSS om man glömmer tampongen eftersom bakteriehärden har det fuktigt och bra i slidan .. man kan ju få för sig att man är förkyld eftersom man glömmer tamongen och då inte går till en läkare ..
    Det är juh dödligt om man har otur och vara en av dom få som har risken att få sjukdomen ..

• Fluortanten

Ja akta er för tampongsjukan!

• Meline

Men byter man bara tampong efter sex så finns det ingen ökad risk för TSS.
    Har också hört om någon speciell tampong man kan använda, vet däremot inte var den finns att köpa

• Anonym

Lilja84 - svar från anonym NR: 1709780
    Jag vet att de är farligt men dom som haft sex med tampongen i har ju inte precis tänkt ha de om man säger så. Dom har helt enkelt glömt att ta ur den.

• lycra

när jag har haft mens så har jag ibland haft sex med tampong.. känns ingen skillnad men man måste komma ihåg att byta direkt efter samlaget

• Lilja84

AnonymNR: 1714323
    Jo men de va just det jag menade , att man råkar glömma den och sen så råkar man få TSS eftersom man inte tolkar symptomerna rätt =)..
    vilket inte är så bra ju ..

• Venus

Jag förstår bara inte varför ska man ha tampong inne när man har sex???
    Den kan väl inte göra så mycket nytta då???
    Jag menar, man sätter in en tampong och den skyddar genom att slidan tätsluter runt den... Men om en penis kommer in där så är det ju inte tätslutet längre och blodet kan rinna ut ändå...
    Sedan så det här med att man blir blöt, tampongen suger ju åt sig vätska, risken finns ju att man blir torr och får problem pga det under/efter samlaget...

Bara mina funderingar...

• MansonDust

Jag förstår inte HUR det kan gå utan att man får ont. Killen borde ju märka det med.

• Kajsan

Slidan är töjbar, klart det kan funka utan att den märks, och effekten kvarstår trots Venus funderingar
    Men det är väl inte att rekommendera direkt.

• Chva72

hihi.. sex med tampong.. det finns väl värre saker... men varför inte ta ut den och ha sex, en tjock handduk under stjärten borde väl vara bättre.. med missionärsställningen då vill säga..

• MansonDust

Javisst GÅR det. Men jag förstår inte varför man inte kan ta ut den innan..

• Ung kvinna

Jag skulle aldrig, även om någon påstod att man kan det, ha en tampong under sex!!! Det låter helt sjukt. Nästan som att ha en klubba i munnen medans man suger av någon.

• Anonym

Det finns en speciellt "tampong" som man kan ha under sex. Det är ingen vanlig tampong som finns typ på ica utan denna finns i sexshoppar. Har sett en sån på nån sex shoppssida på nätet.

• Anonym

TS här!

Anonym 1727036: det var precis en sån tampong jag menade! Såg den i en sexshop. Jag menade alltså inte alls vanliga tamponger när jag startade den här tråden. Sån skulle jag aldrig ha in under sex!

• Good News

Det har hänt mig av misstag och ur min synvinkel var det helt OK. Faktiskt lite mysigare än varianten med handuk under rumpan. Hon glömde inte att den var där, hur kan man göra det?...

• Anonym

Jo, det går... Men det blir skavsår av snodden, särskilt på killen.. :-P Sen är det ett jäkla fiskande efter den efteråt oxå..

Svar på tråden Tampong som man kan ha under sex?