Inlägg från: Fr1dlyst |Visa alla inlägg
  • Fr1dlyst

Nötallergi...

After eight är helt mjölk och nötfri, inte den lilla asken med runda kulor. Men det stora gamla vanliga..

Jag tål varken mjölk eller nötter, och inte heller "spår av nötter" då alltså. Så after eight är den ända chockladen i hela sverige (som jag hittat) som jag kan äta!

• Fr1dlyst

TS, jo man tror knappt att det sant. Jag mailade tillverkaren innan jag vågade äta den, och frågade om det var så att det inte kunde innehålla några spår. Sen skrev ja ett lång tackmail så att de vet att folk uppskattar deras chocklad.

• Fr1dlyst

ohbabylove: är kexchocklad både nöt och mjölkfri?

det jag är mest besviken över är att det står "obs kan innehålla spår av mjölk" på alla estrellas chips. tycker det är vansinnigt dåligt.. nu kan man bara äta olw, men men.en sån stor kedja borde väl kunna ha några mjölkfria sorter?

jo står kan innehålla spår av på var och varannan produkt idag tycker jag.. snart kan man väl inte äta något alls.

• Fr1dlyst

Laktosintollerans är vanligare än vi tror. Många är ju det utan att veta om det.. Man blir väl van vad att ha gasig uppböåst mage.

Jag är allergisk mot komjölksprotein och mycket små doser av detta kan tyvärr innebära döden för mig. Så helt mjölkfritt måste det vara!

Jo det är många som är allergiska, och ändå envisas de med att tillverka allt i samma byttor för att spara lite pengar. Det värsta är bara att man måste förbjuda barn att äta vissa saker.
    Jag vill inte veta hur min mamma hade det när jag var liten och åt allt godis jag fick. Blev dålig många gånger... Vad som också retar mig är andra människors reaktioner till att barn eller vuxna är allergiska. "Men lite skadar väl inte?" och sådant. De förstår inte att "JO, lite kan visst skada mycket!"

• Fr1dlyst

Ja det är nog mycket jobbit. Bara man ska ut och äta finns det ju nästan inget man kan ta eftersom det är smör i allt.

Ja usch det har hänt en massa hemska saker. barn.. och vuxna för den delen som har fått i sig såna saker av misstag, och det är väl de hemskaste fallen vi har hört om när det har lett till döden. Som den lilla flickan för något år sedan som åt en chokladbit mitt i stan och som dog nästan direkt för det var en pytteliten text som informerade om att det kunde finnas nötter i. Hon var bara ett par minuter från sjukhuset men dog ändå nästan direkt.

Det är fruktansvärt!

• Fr1dlyst

Och det där med ett litet piller i framtiden tycker jag låter ganska bra för så slipper man frestas när andra äter en massa gott som jag själv inte kan äta pga allergi. Då får alla äta samma!! :P

• Fr1dlyst

Christina84, Jo det skulle bli lite mer jämlikt. Fast lite tråkigt också.. Jag älskar mat och sånt, så skulle väl vara trist att aldrig känna smaken av det man tycker bäst om!

Svar på tråden Nötallergi...