• Cizzi

Nötallergi...

Detta ligger förmodligen inte i rätt tråd, men hittade inget bättre..

Ngn som jag som har nötallergi här, i guess so?

Äter ni ngn choklad, kexchoklad ska ju inte vara ngn fara? Men jag har inte vågat hittils, verkar för bra för att vara sant i så fall. Jag saknar choklad...

• Svar på tråden Nötallergi...
  • Cizzi

Järn:

Kan förstå att det kan blir förvirrande för honom, gick det dock bra att ge honom kexchoklad?

Är han allergisk mot alla nötter, jordnötter, mandel?

Jodå, jag har slutat förvånas.. Jag läser på ALLT, det är såå tröttsamt ibland bara. Jag är medveten om att det är ett i-lands problem men vad gott att kunna få äta en Daim ibland..haha.

Men det blir inget sånt resten av livet, växer ju extremt sällan bort och dessvärre inte för mig som inte är ett barn längre....

• Cizzi

mammaisBJ:

Ja det är då inte trevliga reaktioner man får! Vet inte samnmanlagt hur många ggr jag varit på akuten eller att ambulansen kommit.

OK, konstigt att du kan äta choklad med spår. En nötallergi är ju farlig och mina läkare har alltid avrått mig strikt från alla produkter med spår av nötter eller mandel, dels för att det kan gå bra en gång och en annan gång åt skogen...

Jag får nog helt enkelt ringa sjukhuset, de vill att jag ska vara där under "bevakning" när jag vill testa grejer. Eller så får jag avstå helt från choklad, vilket jag redan gör men.. Det är ju så gott..

• Cizzi

gittan67:

Det är riktigt irriterande sånt där, vet vad du menar. Folk har i allmänhet inte så stor kunskap om allergi idag trots att det är så utbrett. Så många ggr man fått höra: Ja men en jordnötskaka kan du väl äta, det är väl ingen fara eller? Ehhmm... NEJ!

Men innan jag blev allergisk visste inte jag heller så mycket men man tycker de som jobbar med mat borde ha större koll liksom!

• Cizzi

emiz:

Det är för bra för att vara sant..

Har aldrig ens tänkt att läsa på just den för trott det var lönlöst!!

• Cizzi

Kexchoklad ska ju vara nötfri men mjölkfri vet jag inte...

Blir du väldigt dålig av mjölk?

För jag har haft problem med magen och läkaren har sagt att laktos inte finns ngt säkert test förutom att prova själv. Så nu utesluter jag och dricker laktosfri mjölk och fil osv. För jag får inte smärtor i magen av mjölk, blir mer ehh..dålig i magen?=) Samt att den är svullen som satan, hur många har inte frågat när man ska ha bebis liksom... Är itne det typiskt för laktosintolerans..?

Och nu är min ballongmage är borta!! Mohahaha...

En kompis blir skitdålig av små små rester av mjölk, så illa är det inte för mig när det gäller mjölk, men har liksom testat själv och uteslutit och mår mycket bättre utan det...

Svar på tråden Nötallergi...