• Evangeline

"Förlossningsgaranti" på vagn?

Har för mig att jag läste någonstans att det fanns någon sorts garanti som gäller om man beställt/köpt vagn och något skulle gå fel så att det inte blir någon bebis....? Är jag helt ute och cyklar? Annars törs man ju knappt beställa något så dyrt känns det som...

• Svar på tråden "Förlossningsgaranti" på vagn?
  • Lantliv

På "Mor och barn" i Billesholm betalar man 500 kr i handpenning när man köper vagn. Sedan kan man ha vagnen där tills barnet är fött. Skulle något gå fel så att man inte behöver vagnen så får man pengarna tillbaka.
    En sådan garanti känns som en lättnad tycker jag OM något nu skulle gå fel för då vill man ju inte gärna ha vagnen hemma och gå och glo på den.

• Evangeline

Något mer ställe som har det så? Vore ju himla smart tycker jag.

• lurv

Vet inte hur det funkar nu men jag hade det på Barnvagnsexperten i Stockholm för 21 år sedan.Kolla med barnvagnsbutikerna i den stad där du bor om det är nån som har.

• AnnaGBG

Här i Göteborg har de det i alla barnvagnsbutiker. Fråga, det borde finnas överallt.

• Gurkmeja

BABYLAND har förlossningsgaranti på barnvagnar. www.babyland.se
    Där beställde jag min BrioNova som jag ska hämta ut i början av februari!!!

• Skruttis80

Jag har fått för mig att det gäller alla affärer men vet inte säkert.
    När jag köpte min vagn/Knorr så sa dom det i butiken utan att jag själv frågade, bara jag hade kvittot kvar så gick det att lämna tillbak den (sen kanske man även behöver typ läkarintyg på¨vad som hänt?).

• Bulldog76

g-knapp har också en sk förlossningsgaranti.
    Men på vagnar som babyproffsen och babyland hade rea på de fick man inte någon som helst sådna garanti på. Den fick man köpa och ta med sig när man köpte den och inget byte

• pssst

I Stockholm har i stort sätt alla större barnvagnsleverantörer förlossningsgaranti på nya vagnar och det brukar vara gratis.
    Visste dock inte att det inte gällde rea-vagnar.

• Fru A

Barnens hus har också förlossningsgaranti, dyrare handpenning 1500kr, men man får tillbaka den också om nåt händer. Där har vi en vagn som står och väntar

• Fru A

Ska bara tilllägga att vi köpte vagnen på rea och de hade ändå förlossningsgaranti! Men det är väl olika, fråga i din butik vad som gäller. Vi köpte vår i Uppsala.

• Evve

Vi fick betala halva våran vagn i handpenning och om det skulle gå snett så behövde vi inte lösa ut den och vi fick pengarna tillbaks. nu har vi löst ut den innan bebisen kommer eftersom vi köpte den 20 mil hemifrån.

• Mia1

Vi har betalat 1000 kr i handpenning. Den står på affären, men vi ska snart hämta hem den. Skulle ngt gå fel får vi hela summan tillbaka om vi inte använt den ute

• ugglan

De flesta barnvagnsaffärerna har väl förlossningsgaranti tror jag. Det som är lite tråkigt är att många Babyland-butiker har som krav att vagnen ej är uppackad ur sin originalkartong för att garantin ska gälla. På så sätt kan man ju inte ha vagnen hemma innan å klämma å känna på den. Man kan i praktiken inte ens kolla så den har levererats i rätt färg. Dock tror jag inte alla butikerna är jättehårda med detta.
    Annelie

• snutti

Man ska alltid fråga om det när man ska köpa vagn, det seriösa butikerna har garanti...

• betsla

Vi köpte vagn på Barnens Hus och betalade bara 500 i handpenning... olika för olika städer? Vi handlade i Östersund.

Svar på tråden "Förlossningsgaranti" på vagn?