• n1ettan

Skeptisk till pergotime

När jag åt pergo (har egen Äl) så märkte jag att mina flytningar blev mycket tjockare kanske lite segare i konsistens. Nu tänkte jag nästa cykel äta pergo, äta bisolovn (för att tunna ut flytningarna) och om jag är riktigt motiverad utesluta koffein.

Fast nu när ett år har gått sedan vi startade så känns det som om tåget har gått. Jag menar att 80% av alla par har ju blivit gravida på det året, alltså tillhör vi de resterande 20% med endast ett litet hopp om att få något gemensamt barn. Livet är orättvist.

• n1ettan

topdog- finns det nåt att göra när ÄL sekretet ändrar sig så där mycket när man äter pergo?

Byta medicin ? Göra en hemmainsemination?

• n1ettan

Denna cykel med pergo fick jag nästan inget fertilt sekret. I cykler utan pergo har jag ung 4-5 dagar med fertilt sekret. Vet inte om detta i sig kommer att vara ett hinder , skall tala med min gynekolog. Nu har jag precos haft äl så nu knaprar jag 100mg barnalbyl omdagen för att öka blodgenomströmmningen i livmoderslemhinnan. Jag läste att det kan öka ens chanser att bli gravid med ca 5%, och det är ju 5% åt rätt håll.

Om doktorn tycker att det är ok, tänker jag ta nästa kur med pergo rakt på den här. Inget tycks ju ändå lyckas för oss, så det är väl bara att bita ihop och fortsätta försöka.

• n1ettan

Idag ringde dom från gyn och sa att jag var överstimulerad och absolut inte fick äta mer pergo? Hur många tabletter äter du frågade hon- en svarade jag men jag har egen äl.

Nu skall vi invänta mens och sedan se. Hon började snacka en massa goja om gravtest och annat skit, som om jag med alla våra problem inte skulle testa redan BIM dagen. Hur som haver, något mer pergo får jag inte äta. Jag hade 100 i provvärde, nån som vet vad det betyder?

• n1ettan

Skall tillägga att jag letat lite om dåligt sekret när man äter pergo. Tydligen är det så vanligt som hos 30% av kvinnorna. Vad man då kan göra är att äta en hostmedicin som innehåller guaifenisin, under 5 dagar innan äl och 1 dag efter. Tja det är ju inte alltid så lätt att veta när man har äl, men om man vet så.

Svar på tråden Skeptisk till pergotime