• TheDyingBride

Tupperware babuska! Hjälp!!

Snälla snälla jag blir gaaaalen!!
    Skulle vilja ha måtten på tupperwares babuskor.
    Mellan och mini.

Framförallt mini babuskan!!

Har googlat mig knäpp nu, hittar dom ingenstans, hoppas det finns någon tupperwarekunnig där ute!!

• Svar på tråden Tupperware babuska! Hjälp!!
  • ChokladRosen

*rusar å kollar måtten*

• jummie

Finns den inte med i katalogen då? Det brukar väl stå mått där..

• ChokladRosen

9,5,,7,5,,5 hög..(lilla, å den är gul)

Den mellan är lå å är

9 bred(djup),,,12 lång,, höjd 5

• ChokladRosen

lå å är= betyder "den är blå" på svenska

Tänke bäst jag skriver en översättning så du förstår mitt språk

• TheDyingBride

jummie: finns i katalogen, tittade på internet,men inga mått.

chokladrosen: Tack tack tack!! TAACK !! Du är en ängel!!!

Bjöd på två mini på tradera, vann dom, fick dom idag och får : två MELLAN!!
    Var bara tvungen att kolla så att jag hade rätt innan jag blev förbannad. Och det hade jag.
    Suck, jag som verkligen behövde mini, har redan mellan så det räcker..

• TheDyingBride

Hahaha, mitt tangentbort brukar också byta ut bokstäver ibland.

• idalin

jag köpte/vann en mini som jag fick i fredags och jag hade trott att den skulle vara större. tänkte att det skulle va bra att ha frukt/macka i när sonen börjar lekis, men den blir för trång för en macka. kanske vi ska byta du och jag? nä då. jag har användning för minin också. men jag skulle behöva en mellan.

jag såg en mellan på tradera som var grå. såg snygg ut. antagligen en ny färg. men den auktionen är nog avslutad nu.

jag saknar tupperware-party nu känner jag. det går i omgångar det där. nu har det inte "florerat" härikring på länge. sen blir man bjuden på flera partyn nära ihop, ett tag. vet inte ens nån som säljer nu, som jag kan erbjuda att ha demo hos mej.

• idalin

förresten min min är mer aprikos än gul. vet nån av er hur stor en stor babuska är?

• idalin

åh, min MINI ska det förstås vara... fler som har problem med rörliga tangenter ;)

• TheDyingBride

Idalin:
    GAAH!! JAG vill ju ha en mini! Har tre mellan nu och har inte användning för någon av dom.
    Irriterande. Har sett fler på tradera som lägger ut mellanbabuskas som mini. Undrar varför.
    Den stora är så stor att en mini och en mellan får plats inne i den.
    Mellan är ca dubbelt så stor som en mini, så stor borde ju vara som tre mini då ungefär. Rörigt men du kanske förstår.

• TheDyingBride

Idalin:
    Förresten - helt allvarligt, om du törs, så skicka ett privat meddelande med din adress så ska du _få_ en mellan babuska av mig.
    Jag har verkligen ingen användning för tre, och fick de där två sista så billigt så jag kan avvara en.
    Den är blå och ser ut att rymma precis en macka. En limpmacka, dubbel ungefär.

Nu ska jag ut på minibabuskajakt. SKa maila och fråga måtten INNAN jag budar den här gången bara.. Man lär sig av sina misstag.

• idalin

TheDyingBride: tack, jag är intresserad! hur skickar man ett privat meddelande? måste man vara plus-medlem då? jag har försökt förr, men inte vetat hur man gör.

• ChokladRosen

Jag använder mina till sminket

Alltså den stora gröna.. Den är kanon till det då får man in alla borstar utan att dom böjs å blir fula...

Mellan,, har jag iblan till smycken (om man nu åker bort.
    Lilla använder jag till tops & pads alt att ha tvål i..

• TheDyingBride

Idalin: Jag är inte plusmedlem och jag har kunnat skicka förut iaf.. FÖrsöker skicka ett till dig så kanske du kan svara på det direkt ist.

• TheDyingBride

Idalin: Kan inte skicka till dig, undrar varför? Hm. Ser bara din gästbok också.. Inget annat.. Ska klura vidare.. Annars kan du få min vanliga mailadress, skriver den i din gästbok i så fall..

Svar på tråden Tupperware babuska! Hjälp!!