• Bergtuvan

Toni & Guy shampoo

Är det ngn som har ngt att säga om Toni & guy´s shampoo som man kan köpa på tex Åhlens eller Kicks??

Är det samma som de har på salong eller har de gjort en "sämre" serie som man kan köpa i butik??

Är det bra grejer??

• Svar på tråden Toni & Guy shampoo
  • TEDDEN

Nej. Tony & Guy som du köpte är deras billiga serie. Som inte används på salongerna.
    Det som används på salongerna heter TiGi och kan endast köpas där. Det är således INTE samma shampoo och det du har köpt är billigare och sämre. Visst är det de röd/vita flaskorna du köpt? (Eller de var iallfall röd/vita när de kom för 6-7 år sen). TiGis flaskor är långa och smala och runda i formen och luktar jättestarkt och heter alltid lite småfåniga namn typ "Bed head".

Ok?

• Bergtuvan

Jo alltså jag vet mycket väl vad Tigi är för produkter, har massa olika grejer från dom. Det jag däremot inte visste är att Toni & guy är deras oxå...jaha, då har jag väl gjort ännu ett dåligt köp. Skulle köpa Joicos superbästa schampoo men så var det restnoterat hos min frisör och så råkade jag slinka in på Åhlens och såg då detta från Tony...köpte på prov men jag har ju inte testat det ännu så det kanske kanske funkar på mitt hår.

• Bergtuvan

Dom är INTE röd/vita längre...genomskinligt frostiga med snygg text på.

• Indianica

Kan ju passa ditt hår bättre än våra. Sedan undrar jag om det stämmer att de inte säljs i vissa salonger, det står nämligen under reklamen i tidningar för detta schampoo att det säljs på Åhléns, parfymerier och hårsalonger och stämmer inte det sista är det ju falsk marknadsföring. Så kasst är det säkert inte, det kostar ju ändå 120 eller vad det nu är.

• Bergtuvan

Ok... ja det är säkert ngt bättre än butiksshampoon, det kostade 100:- Jag har väldigt torrt hår och de i butik känns som om de torkar ut ännu mer även fast man köper mot torrt hår. De i butik ska ju innehålla mer vatten än de på salong så det kanske inte är så konstigt att det torkar ut håret. Ska testa det ikväll så får jag se hur den första tvätten blir. Kanske inte märker ngn skillnad efter en gång endast!?

• Lillbulan05

Jag köpte shampoo och balsam idag. Tvättade för ett par timmar sen. Tycker att det var bra!

• Bergtuvan

Testade schampoot igår och jag tyckte det var helt ok. Hade gärna fått luktat lite godare. Luktade lite "billigt"...kanske inget jag kommer köpa mer av när flaskan är slut men det dög absolut! Fast ´nästa gång blir det definitivt Joico från K-Pak!

• Indianica

Vilket är dte ifrån Joico du brukar använda och för vilken hårtyp? Jag har haft en inpackning därifrån som doftade uuuunderbart. Funderar därför på deras schampoo, men i serien K-pak finns inget schampoo som är bra för tet hår som lätt blir fett...

• Bergtuvan

Jag har haft ett mot torrt och glanslöst hår...är faktiskt inte säker på vad det heter, däremot vet jag att det luktar jättegott och att det kostar ca 190:- Så det är dyrt!

• Indianica

Jo, Joico brukar ha dyra saker, men jag köper grejor ifrån www.hqhair.com och beställer man en hel del brukar det iaf bli 2-300 billigare än hos frisören, men är det alltså för torrt hår får jag nog se mig om efter ngt annat- Älskar dofterna på deras produkter iaf, har serum därifrån också

Svar på tråden Toni & Guy shampoo