• Rockmama

Balsamspray för barn

Är det nån som vet en bra spraybalsam som passar för barn? Har hittills kört med en parfymfri mild spray från Paul Mitchell men den är så himla dyr.
    Behöver en för att reda ut trasselsuddet på dotterns huvud.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-05 15:31:34:
    Eftersom balsamspray kan vara skadligt för hälsa och miljö ändrar jag frågan till: "någon som har tips på bra leave in-conditioner som passar barn. Helst ska det vara parfymfritt och miljövänligt."

• Svar på tråden Balsamspray för barn
  • 4barnsMom

Kör med natusan kids... Funkar bra!

Stolt Mamma till Samuel 22/7-97 Elin 24/2-00 Elias 3/3 -06 Mina hjärtegull
  • Rockmama

Indianica: Hur funkar det att beställa från hqhair?

• Indianica

Det är bara att registrera sig på hqhair så man får inloggsuppgifter (tror man måste göra det, men är osäker) fylla i adressuppgifter och kortnummer, jag har antingen kört med visakortnummer eller haft tillfälligt e-kortnummer man kan få via Swedbank, 2-3 dagar senare har varorna landat i brevlådan, hur enkelt som helst www.loookfantastic är en liknande sajt och priserna kan diffa lite mellan dem så det kan vara bra att kolla båda före beställning.

• Rockmama

Tack för tipsen!
    Kanske köper den jag har haft tidigare ändå, Lite Detangler från Paul Mitchell. Var inte så dyr på hqhair (har inte kollat vad frakten blir än). Den innehåller inga av de farliga ämnen som Snf hade på sin lista.

• MeandHim

Testa med Matrix den är väldigt utredande och bra.
    Annars har jag ett annat tips:Oljan ifrån kérastase, den är jättebra! (oleo relax tror jag den heter)
    Jag har den varje gång, ett tryck räcker så den är otroligt dryg och gör håret extra glansigt och fint.
    Använd den i handdukstorkat hår, men man kan även ha den i torrt bara för att få upp glansen. Funkar bra om du ska platta håret oxå. Den e super, kostar ca 200:- men den håller i en evighet!!! / Frisören

• Rockmama

MeandHim: Skulle nog inte använda plattång på min änglalockiga 3-åring.....

• MeandHim

Rockmamma: Nej nej självklart inte, det var inte så jag menade heller. Ville bara påpeka att det funkar, om man vill testa på sig själv

• Indianica

Kör på Paul Michell om den är bra. Balsamspray är ju dryyygt. Jga har själv funderat på en sådan balsamspray efter Wellavarianten, jag gillar "naturliga" produkter!

• giz den allsmäktige

eller så tar man lite balsam å blandar med vatten å wolla har man gjort eget.
    borde ju funka eller?

jag bad aldrig om att bli troll....... men om svansen passar sååååå
  • Indianica

Näe, giz, jag har testat och tyckte_inte dte blev bra...svårt att dosera rätt kanske?

• Rockmama

Nä, sånt balsam som det är meningen man ska skölja ur kan man inte ha till balsamspray. Alternativet är i så fall ett leave in-balsam.

• Trakka

Jag har en 11-årig dotter med väldigt tjockt, väldigt lockigt hår. Dessutom är hon ordentligt håröm.

Balsamsprayen som funkat bäst på henne är Fudge. Säkert inte bra för miljön i stort, men bra för närmiljön, eftersom hon inte behöver gråta när håret kammas och på så sätt undviker att väcka grannarna och sin lillasyster.

Svar på tråden Balsamspray för barn